Soliga onsdag!

Tjooo, då stressar vi vidare in på nästa dag, nämligen onsdag. Morgonen började redan vid halv sju, då mitt muntra (ja, jag e' ironisk) alarm pep så gött i mitt öra. Älskling va' tvungen att sticka tidigt idag, alltså hade jag ett trevligt morgonschema, med 3 barn inräknade. Som ni vet så sover ju Holly till typ nio varje dag, så jag fick väcka sessan tiiidigt idag. Klockan sju va' de stora barnen uppe. Tjugo i åtta fick lillan lämna sin gosiga säng och sömn, för lite morgontutte. Sen traskade vi iväg till skola och dagis. Lämna den ena här, den andra där, och sen småstressa hemåt för att hinna med frukost till både mamman och lilltjejen. Halv tio skulle vi va' på öppnis. Tror ni att vi va' det eller..? Nä, självklart inte. Precis när vi skulle iväg gjorde den lilla sötnosan ner sig totalt, så det räckte inte att byta blöja. Nya kläder på den efter ett tag rena tjejen, sen va' vi på väg! Kom väl fram till öppnis vid tio. Inte så illa pinkat ändå va'..? :)

Klockan elva va' det dax att gå vidare. Elliot ska ju som jag nämnt förut hämtas 11.15. Elida slutade tidigt idag, redan 12. Inte lönt att gå hem emellan, så vi gick bort till affären istället. Glass i solen blev det, och lite annat välbehövligt som mjölk och frukt. 

Nu e' vi hemma igen, och Elida har en kompis här. Kompisen ska bli hämtad vid tre, får c vad vi ska hitta på för att roa oss sen. Mat ska ju givetvis lagas, men vad..?? Potatis och fisk lutar det mot..



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0