Två barn mindre = saknad utav bara den!!

Idag har vi bara haft ett barn hemma. De två stora barnen lämnade vi av hos farmorn och farfarn vid 13, för de skulle följa med på kalas hos en av Johans kusiner. Det kändes konstigt, för de e' nästan aldrig borta, de e' alltid hemma hos oss. Men mamman och pappan tog tillfället i akt och drog in en sväng till staden. Inhandlade nya bilkuddar till barnen, och sen blev det ett besök på Cecil. Åhh, så gott det va'! Fastän jag åt kinamat senast i tisdags så njöööt jag som aldrig förr :) Hollysen va' såklart med, men det va' ändå lugnt och skönt. Ingen som tjatade, ingen som tjafsade, ingen som tjöt. Men som jag saknade mina två huliganer iaf!
Väl hemma igen stack vi upp till skolgården. Min käre make har ju köpt sig en enhjuling, som han envist försöker lära sig att cykla på. Det ser inte ut att va' det enklaste i världen, men han ger inte upp! Jag va' med för att samla ihop kvarlevorna efteråt, men han överlevde, som tur va' :)
Nu har busbarnen precis kommit hem igen, så vi ska väl få ngt i magen innan det e' läggdax. För barnen iaf, för mamman och pappan ska mysa i soffan och glo på film halva natten. Om inte mamman somnar, as usual :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0