Friday!

Äntligen fredag! Fastän Johan ska jobba imorgon så e' det ändå ngt spec med just fredagar. Det e' sista dagen för veckan som man behöver gå upp tidigt. Nu väntar två hela dagar utan några speciella måsten. Ingen frukt ska packas ner i skolväskan, inga gympakläder ska kommas ihåg.. Härliga helg!

Va' sjukt trött imorse. Kom inte ur sängen förrän 07.10, då jag ngt panikslagen sprang uppför trappan för att väcka kidsen. De e' sååå svåra att väcka, mina trötta barn. Jag fick i princip dra dem ur sängen, och nästan klä på dem. Johan lämnade Elida idag, så jag slapp gå upp till skolan med henne. Skönt! :)

Har ont i ryggen idag, och i ena foten. Laban drog omkull mig i skogen igårkväll, så jag får väl va' glad över att det gick så pass bra ändå. Hade en gubbjävel hack i häl, och Laban blev provocerad som tusan utav hans tik. Inte saktade han ner heller, när han märkte att jag försökte dra med mig min hund, och hinna bort till en korsande stig. Nä då, han typ sprang ifatt oss istället, för om oss skulle han. Laban blev helt galen, drog omkull mig och släpade mig flera meter innan jag fick kraft nog att hålla in honom. Vad gjorde gubben då..? Gick vidare, såklart! Inte ens ett "Hur gick det..?", hörde jag. Va' helt skakig efteråt, så fick sitta kvar ett tag och lugna ner mig. Skällde på Laban oxå, och när vi väl gick hemåt va' han from som ett lamm. Inte lätt att stå emot när en snygg brud kommer gående tydligen. Hädanefter får Johan ta skogspromenaderna med Laban. Han får nöja sig med trädgården när jag e' ensam hemma.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0