Igångsättning

Gårdagens bm-besök blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men men, det e' bara att bita ihop och köra racet. Iaf den del av racet som e' kvar. Snart e' denna fantastiska resa ändå slut, och snart börjar den nya resan. Resan som fyrabarnsmamma. Och det ska bli ljuvligt!

Mitt blodtryck hade gått upp litegrann, vilket egentligen inte e' ngn fara i sig. "Har du stressat idag..?", frågade bm. Jag tittade på henne och sa: "Jag har tre barn". Det va' svar nog :) Fick vila en stund, innan hon tog trycket igen. Då hade det gått ner, men hon gick ändå och pratade med läkaren angående det, och jag fick lämna ett urinprov. Det fanns inga proteiner i urinen, så antagligen va' det just stress som hade pressat upp trycket lite extra. Alltså ska jag försöka vila och ta det lugnt, men hur lätt e' det..??

Läkaren jag fick träffa igår va' jättebra. Kanontrevlig och hon tog verkligen mig och min oro inför förlossningen på allvar. Inte oron för själva barnafödandet, utan för att inte hinna in, och paniken däromkring. När Holly föddes va' det kaos, även om det i slutändan gick jättebra, dock megafort. Läkaren tyckte att jag, om nu inte trycket fortsätter spöka, ska in på kontroll på förlossningen veckan innan BF. Då blir jag antagligen igångsatt, så slipper vi all oron, och vet att vi kommer va' på plats i tid. Hon sa att de brukar göra så med kvinnor som har sådana snabba förlossningar som jag har haft. Känns lite si och så bara, för helst vill jag ju att det ska sätta igång av sig själv. Men visst e' det skönt att ha ett datum, att veta när barnvakten behövs osv. Det blir nog bra i slutändan. Men det skulle inte förvåna mig om lillkillen väljer att titta ut tidigare, för att lura oss alla..haha.

Vaknade självklart med huvudvärk imorse, vilket fick mig att bli lite orolig. Men den försvann efter typ en halv liter vatten och en tablett. Skönt! Hade en massa sammandragningar igårkväll, vilket inte e' spec ovanligt runt denna veckan, men man reagerar när man inte haft så mkt sådant förut. Och nu e' jag säkert mera känslig och känner efter mer än innan. Man e' ju sån. Iaf jag :) Nä, nån vecka till får plutten stanna kvar i magen. Sen får han mer än gärna komma ut till oss :)

Ska röja i köket nu. Johan bakade bröd igår em, och det ser ut som ett bombnedslag där ute. Orkade inte fixa det igårkväll. Va' sååå trött efter allt. Men men, ny dag, nya tag. Nu kör vi!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0