Kallt

Det e' kallt ute. Termometern visade på ynka 2,8 grader när vi gav oss iväg mot skola/dagis. Elliot bråkade typ hela vägen. Han trodde att han skulle få ha sin nya keps på sig, som han köpte igår. Det kunde han dock glömma, för öronen e' vi rädda om i det här huset. Han fick sura bäst han ville, och berätta för mig vilken dum mamma jag va'. Det va' bara till att stänga öronen. När vi väl kom fram till dagis glömde han bort sig, gav mig en kram och va' lika go som vanligt. Lilla gubben <3

Igår va' vi iväg halva dagen. Johan kom hem tidigt, sen drog vi till Vetlanda för att kolla på en bil. Det blir nog ingen sådan, så vi får väl kika vidare. Träffade pappa och Stina där. Vi åt på Mc Donalds och hade det mysigt. Hann även med en sväng inne på Karlssons, och innan hemfärden hittade vi en godisaffär med 500 sorters lösgodis. Yummie! Köpte mig en stooor påse :)

Elida va' inte med, för vi skulle ha med oss lillebrors spjälsäng hem, som pappa inhandlade på IKEA i måndags. Snälla pappa tog turen inom Malmö, när han ändå skulle till brorsan i Trelleborg, och köpte lite saker som jag "beställt". Spjälsäng, spjälskydd, madrass, kudde och täcke. Gissa vad vi gjorde när vi kom hem igårkväll..? :) Nu e' lillebrors säng på plats. Myspys! :)

Elida va' ju som sagt inte med, utan hon fick umgås med snälla Marie och hennes barn. De hade oxå varit på Mc Donalds, och tösen min va' sååå nöjd och glad! :) Tack Marie för att du ställde upp!

Nähä, nu måste jag väcka lillsessan, så vi får ngt gjort idag. Bloggar kanske mer ikväll, om jag hinner :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0