Ljuvligt

Vilken underbar dag! Det känns som vi inte haft annat än sol och värme de senaste dagarna. Fåglarna kvittrar, blommorna slår ut en efter en i rabatterna, och vi bara njuuuter! Denna årstiden e' det guld värt att va' hemma, även om jag mår kanonbra och skulle kunna tänka mig att jobba lite. Men jag gör inte det. Jag myser med mina barn, tar hand om mitt hem, mina djur och mig själv. Snart kommer lillebror. Då kommer jag att tacka mig själv för den här ljuva tiden.

Började morgonen med att gå upp alldeles för sent. Men det e' faktiskt inte så konstigt, eftersom jag alltid e' uppe vid 4-snåret, slänger ut katten och kissar. När sen alarmet tjuter vid 06.30 e' jag sjukt trött. Idag va' klockan efter 07 när jag släpade mig uppför trappan, till kidsens rum. De va' lika trötta som mamman, vilket såklart resulterade i tjat, tjat, tjat och stånk och stön från barnens sida. Vilken jobbig mamma, liksom :) Nåja, vi fick i oss frukost, blev påklädda och fick med oss allt ifrån frukt till gympapåse. Ja, tom Elliots leksak till leksäcken kom vi ihåg. Sen drog vi iväg till skola/dagis, och kom i tid. Varken före eller efter :)

Väl hemma igen dammsög jag och torkade golven på nedervåningen. Ovanvåningen struntade jag i. Det som inte syns finns ju inte, eller hur! :) Halv 10 väckte jag Hollysen. Hade inte hjärta att väcka henne innan, lillsnuttan. Hon fick gröt och nya kläder. Sen fick vi lite fikabesök vid kl.10. Det e' alltid trevligt att prata bort en timme, men den timmen gick såklart väääldigt fort. Helt plötsligt va' klockan 11, och vi va' tvungna att ge oss iväg för att hämta Elliot på dagis.

När vi kom hem igen stekte jag lite pytt i panna, i brist på fantasi. Det gick dock hem hos både Elliot och Holly, och båda åt med god aptit. Själv åt jag bara litegrann. Jag gillar inte pytt..

Nu e' Elida oxå hemkommen från skolan, och Holly sover sött i sin säng. Ordning och reda. Jag tänkte sätta mig  på baksidan i solen och läsa min bok. Har ju börjat på en ny, och har glömt att berätta om den "gamla". Nåja, kanske kommer ihåg att göra det ikväll :)

Bye!

 

Bild från gårdagens runda i skogen :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0