Soooliga lördag!

Vaknade vid ganska så exakt 05.00. Redan då sken solen, och Laban skällde (antagligen på en katt). Jag gick ut i trädgården i bara morgonrock, sen kröp jag ner i sängen ett tag till. Åhh, va' jag älskar helg! Har just fått i mig frukost. Sitter bara och slappar och väntar på att lillan ska upp.

Gårdagen va' bra. När älskling kom hem från jobbet packade vi in oss i bilen och drog till staden. Alla 5. Först blev det en tur till babyaffären, där Johan gick in och skulle köpa en filt till barnvagnen. Ut kom han istället med ett påslakanset för barnvagn, med Tummen på. Skitsött! Har tvättat det och ska bädda i det i vagnen idag. Sen bar det av till Maxi.

Att storhandla med 3 barn går faktiskt skitbra, bara man har tålamod nog för allt tjat och lyckas underhålla dem någorlunda. Tur att man har stora barn, som kan hjälpa till att hämta saker, scanna in dem och lägga i dessa saker i vagnen. Då blir allt mkt roligare för ungarna oxå. Självklart blev det varsin sak oxå. Elida valde en prinsessa (surprise!), Elliot en pistol (oxå chockerande) och Holly en mjukishäst. Kunde inte motstå Hollys tindrande ögon, när hon fick syn på den gosiga hästen och sa: "Hiiiiiiiiii". Sötungen! Lite nya sandsaker blev det oxå. Holly fick ett set med Hello Kitty (spade, hink, form, sil osv) medans de stora barnen fick varsin ny hink och spade. Har ju trädgården full av sandsaker, men tyckte att Holly skulle få ngt eget.

Sen blev det Jysk och Cheapy, och sen äntligen hemfärd. Vi va' ganska så trötta när vi kom hem igen. Holly fick gröt, sen blev det sängen för henne. Elida och Elliot fick va' uppe lite längre, tills vi hade packat upp och in alla varor.

Såg en skitdålig film igårkväll. Eller, såg och såg. Johan somnade efter knappt halva, så då stängde vi av och gick och lade oss istället. "It's all about Steve", tror jag den hette, med Sandra Bullock. Har ingen aning om hur den slutade, och bryr mig inte heller. Fyyy så seg.

Nu blir det lite plock för mammans del, och jobb för pappans del. Hoppas verkligen att han slipper jobba hela dagen. Skulle va' skittrist! :(

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0