Graviditets/förlossnings frågor, Elida

Hur gammal var du när du blev gravid..? 22 år

Mådde du mkt illa..? Endast lite, lite mellan vecka 10-11

Spydde du mkt..? Aldrig

Hade du mkt halsbränna..? Ja, på slutet

Var du känslig..? Inte mer än vanligt :)

Hade du mkt foglossning..? Nope

När kände du bebisens första sparkar..? Vecka 16

Var du ofta orolig..? Nä, jag bara njöt av graviditeten

Sparkade bebisen mkt..? Tihi, det gjorde hon ja :)

När började du läcka bröstmjölk..? Läckte aldrig ngt

Fick du bristningar..? Lite på insidan av låren

Blödde du ngn gång..? Nope

Hur många UL gjorde du..? 5

Hur ville du att din förlossning skulle c ut..? En normal vaginal förlossning

Vilket BB födde du på..? Lunds KK

Hur började din förlossning..? Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning

Hur många timmar tog din förlossning..? Inte ens 6 timmar från igångsättning

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt..? Vaginalt

Hur mkt öppen va' du när du kom in..? Va' inte öppen alls

Vilken smärtlindring tog du..? Endast lustgas. Har aldrig använt ngt annat

Dragen med sugklocka..? Nope

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen..? 10 min

Blev det komplikationer..? Nope

Va' du rädd för ngt..? Nope

Fick du sys..? Jepps, 2 stygn eftersom bebisen flög ut :)

Vem va' med på förlossningen..? Min man :)

Vilken vecka födde du i..? Mitt på BF

Vad va' vikt och längd på bebisen..? 2710 gram och 45 cm

Blev det en pojke eller en flicka..? Flicka

Vad fick barnet heta..? Elida Nellie Medina :)

Va' det värt det..? Absolut!

Ammade du..? Självklart!

Hur gammal e' barnet nu..? Snart 7 år!

Vad tyckte du om förlossningen..? Jättebra!

När kommer nästa barn..? Han kom efter 20 månader :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0