Graviditets/förlossnings frågor, Leon

Stal den här från Emelie :)

Eftersom jag har fött 4 barn så tar vi det bakifrån, alltså med Leon först :)

Hur gammal var du när du blev gravid..? 29 år

Mådde du mkt illa..? Inte ett dugg

Spydde du mkt..? Aldrig

Hade du mkt halsbränna..? Ja, på slutet

Var du känslig..? Inte mer än vanligt :)

Hade du mkt foglossning..? Nope

När kände du bebisens första sparkar..? Inte förrän i vecka 20, pga att moderkakan satt i framväggen. Men jag kände lite rörelser tidigare :)

Var du ofta orolig..? Jag va' jätteorolig inför förlossningen. Och självklart fasade jag mkt för att det skulle va' ngt fel på barnet. Kan man ha tur 4 ggr liksom..??

Sparkade bebisen mkt..? Jepps, han va' en riktig akrobat därinne :)

När började du läcka bröstmjölk..? Läckte aldrig ngt

Fick du bristningar..? Nope

Blödde du ngn gång..? Nope

Hur många UL gjorde du..? 4

Hur ville du att din förlossning skulle c ut..? En normal vaginal förlossning

Vilket BB födde du på..? Västersviks KK

Hur började din förlossning..? Jag blev igångsatt med hjälp av en Cevixdilatation, pga väldigt snabba förlossningar tidigare. Tycker inte att det e' sååå kul att åka ambulans, så det va' skönt att va' på plats från början denna gången

Hur många timmar tog din förlossning..? Ca 5 timmar från igångsättning

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt..? Vaginalt

Hur mkt öppen va' du när du kom in..? Ca 1 cm, därför kunde de sätta igång mig på detta vis

Vilken smärtlindring tog du..? Endast lustgas. Har aldrig använt ngt annat

Dragen med sugklocka..? Nope

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen..? 3 min

Blev det komplikationer..? Nope

Va' du rädd för ngt..? Ja, att ngt skulle hända med vår lille pojk

Fick du sys..? Nope

Vem va' med på förlossningen..? Min man :)

Vilken vecka födde du i..? 6 dagar innan BF

Vad va' vikt och längd på bebisen..? 2770 gram och 46 cm

Blev det en pojke eller en flicka..? Pojke

Vad fick barnet heta..? Leon Bengt Love :)

Va' det värt det..? Absolut!

Ammar du..? Självklart!

Hur gammal e' barnet nu..? Snart 3 månader!

Vad tyckte du om förlossningen..? Det gick jättebra, men man har väl vanan inne :)

När kommer nästa barn..? Det du..tihi!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0