Ullared

Hej hopp! Denna helgen har gått fort. Antagligen för att vi i fredags åkte hem till pappa, och sov där tills igår. Det va' mysigt! Pappa bjöd på skink- och ostpaj och tacopaj när vi kom, vilket va' mkt gott. Jag, Johan, Holly och Leon sov i ett rum, och Elida och Elliot sov uppe i Stinas rum. Allt går, även om man har 4 barn :)

Igår körde vi till Ullared. Elliot stannade med morfar, men de andra 3 följde med, och Stina såklart :) Väl framme möttes vi av den här skylten:

 


Haha! Jag trodde att jag skulle dööö! Som tur va' så såg vi inga kameror. Men man vet ju aldrig om man fastnat på bild ändå :)


Det va' massvis med folk inne i affären. Kan ju säga att det har förändrats en hel del sen jag va' där sist, för 7 år sen. Men vilken skitaffär det e' egentligen. Till mig själv köpte jag shampoo, balsam, bindor, amningskupor och 2 brottarlinnen. Johan köpte 1 t-shirt. Till barnen hittade jag dock rättså mkt, mest till Leon. Några overaller osv blev det inte, då jag inte tyckte att det va' billigare än på tex ellos, och vi inte hittade några spec snygga heller. E' rättså besviken faktiskt, för jag hade större förhoppningar. Men jag e' väl för kräsen när det gäller barnkläder, spec i fråga om ytterkläder :)


När vi kom hem till pappa igen, igår em, hade han gjort biff med lök. Gott! Vi körde hem rättså sent igårkväll, och va' inte hemma förrän tolv inatt. Bara till att lägga alla barnen i deras sängar, som sov vidare på en gång :)


Självklart vaknade jag supertidigt idag, trots att vi kom i säng rättså sent. Redan kl.06.30 va' jag uppe, och nu tänkte jag strax väcka mina 2 stora barn. Det e' ju skola/dagis imorgon, så ikväll måste de sova tidigare :) De små får dock sova så länge de vill.

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0