2 dagar kvar!

Ojojoj, vilken pärs för den här mamman imorse! Gick upp kl.06.29, 1 minut innan alarmet ringde. Åt lite frukost, och väckte sen mina stora ungar. Fixade frukost åt dem, packade stora sessans väska, lade fram alla ytterkläder osv. Kokade mannagrynsgröt, och väckte sen lillsessan, som fick äta på sitt rum idag. Klädde henne, och borstade sen tänder på alla tre. Sen väckte jag lille Leon, vilket inte va' det allra lättaste idag. Han sov ju sååå gott! Blev lite tjurig när mamman kom och tog upp honom, och började byta blöja och klä på massa kläder. Stackarn! På med ytterkläder på alla fyra, ut och sopa av trappan, ner med vagnen, ut med Holly, ner i vagnen med henne, in och hämta Leon, ner med honom oxå i vagnen.. sen iväg!

Fick ta en omväg till skola/dagis idag, då jag omöjligt kan ta mig uppför de branta backarna som finns den vanliga vägen dit. Vi gick innan kl.08, ändå så kom vi inte dit förrän nästan 08.15. Hann pussa Elida hejdå typ, sen sprang hon iväg till kompisarna, och då ringde det in.

Bara att traska vidare, tebax samma låååånga väg, för att ta oss till dagis. Den smarta vaktmästaren har nämligen plogat igen gångstigen som går från skolgården, ner till dagis, och jag kommer inte igenom grindarna till trappan, även om jag skulle vilja gå det hållet. Inte mkt att välja på, med andra ord. Elliot kom inte till dagis förrän drygt 5 i halv 9. Då va' mamman sååå svettig! Lämnade extrakläder, pussade Ellioten hejdå, och begav mig sen hem med de 2 små.

Väl hemma fixade jag gröt åt en vrålhungrig Leon, som va' lite surig. Jag fick i honom hela portionen, men va' tvungen att sjunga "Prästens lilla kråka" heeeela tiden. Slutade jag så tjöt han, godingen :) Sen gosade vi ner oss i soffan, för lite efterrätt och mys :) Jag ammar ju fortfarande, men lillkillen äter annat 3 ggr dagligen. Oftast får han dock snutta lite efter att han har ätit. Det e' ju hans stora trygghet, och jag har inga planer på att sluta amma än på ett tag. Det bestämmer han själv.

E' fortfarande ganska slut i kroppen, och ont i ryggen hade jag redan innan. Haft det i ett par dagar, och det e' jobbigt som tusan. Men men, det som inte dödar dig stärker dig ju, så jag borde va' jäkligt stark vid det här laget :)

Nu ska jag ta tag i mitt hem, för det har jag inte hunnit än. Diska, dammsuga, svabba, vika rentvätt och tvätta ännu mera står på schemat idag. Och såklart lite mys och lek och bus där emellan :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0