7 dagar kvar!

Usch, inatt va' jag uppe alldeles för länge. Somnade ju såklart i soffan, och vaknade alldeles förvirrad av att Johan gick och lade sig. Han hade visst oxå somnat där..tihi. Satt sen bara kvar, och glodde på tv:n, som bara visade strunt. Orkade inte gå och lägga mig. Då e' man trött! När jag sen äntligen tog mig upp därifrån, så kurrade magen. Jag kan inte sova om jag e' hungrig, så jag satte mig helt enkelt i köket, och åt. Klockan va' ju bara 00.30 ca. Tre mackor och två kladdkakebitar åkte ner, sen kände jag mig redo för sängen. Låg såklart och läste när jag väl kom dit, och klockan va' nästan 01.30 när jag lade ifrån mig boken och släckte.

Morgonen började med att jag stängde av alarmet, istället för att snooza det. Ska egentligen gå upp 06.30, men brukar snooza fram till 06.45. Nu vaknade både jag och Johan 07.20! Det blev lite stressigt :) Älskling skulle egentligen lämna Elida idag, men stackarn fick istället fylla på pellets och starta om brännaren, då pannan hade stannat inatt. Det går åt en del pellets nu när det e' så kallt. Jag och Elida tog en skön morgonpromenix upp till skolan istället. Kände att jag vaknade på riktigt då :)

Nu e' jag hemma igen, galet hungrig, trots att jag åt två mackor förut. Ska plocka undan lite i köket, innan lillsessan och Ellioten ska upp vid kl.09. Sen blir det härligt, underbart! :) Måste fortsätta med tvätten, efter att jag har dammsugit och torkat golv. Sen kan vi nog äntligen ta fredagsmys :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0