8 dagar kvar!

Fy tusan va' kallt det e' ute! Mina tår gör såååå ont, så nu finner jag ingen mera anledning till att inte köpa nya vinterkängor. Klickade nyss hem ett par knallrosa Moon Boots. No more cold feets! Hoppas att de kommer fooort! :)

Igårkväll traskade jag upp till affären, för att köpa saffran. Hollysen skulle såklart följa med i pulkan. Hon va' så söt i affären, där hon gick bredvid mig, och höll hårt i korgen hela tiden. Lilla stumpan :) Hon fick välja kattmat till kisarna, och tog den paket som va' finast..tihi. När vi sen skulle gå hem igen så vägrade hon att sitta i pulkan. Hon skulle gå. Affären ligger ganska nära vårat hus, men det blir en liten omväg iom all snö, så det tog ett tag innan vi va' hemma igen. Sen somnade hon bums. Helt slut :)

Skulle baka en saffranskaka idag, men glömde köpa ägg igår. Bra där! Hade visst bara 2 ägg hemma, och till detta receptet skulle man ha 4. Men, jag kanske kan hitta ett annat recept. Vill helst inte gå upp till affären med alla barnen, för jag kommer som sagt inte fram med vagnen. Jo, om jag tar en omväg, runt halva samhället. Kommer inte upp för isiga backar nämligen. Och ner kommer vi nog lite för fort :)

Igår hade Elida en kompis här. Det va' miniordax på församlingshemmet kl.15, men jag slapp ge mig ut alls. Mamma kom och hämtade tjejerna, och lämnade dem. Sen hämtade kompisens pappa dem när det va' slut, och skjutsade hit Elida. Kanoners! Bra när man kan hjälpas åt :)

Elida tjatar varenda dag om att hon vill sova hos farmor. Hon e' väl i den åldern nu, när det e' spännande och kul att komma hemifrån lite, plus att hon saknar sin farmor så himla mkt. Hon har tjatat i säkert 2 månader, och igår gav jag till sist med mig. Lät henne ringa och fråga, om hon kunde få sova där fre-lör, och sen gå och köpa presenter till Holly och Johan på lördagen. Holly fyller nämligen år den 10/12 och Johan den 12/12 :) Tyvärr så kunde inte farmorn ge ngt rakt besked, utan sa att vi skulle höras närmre(??) helgen. Elida blev jätteledsen, och det gör så ont i mig. Även om jag helst av allt vill ha mina barn hos mig jämt, så vill jag ju att de ska va' lyckliga, och få göra saker som de tycker om.

Nä nu måste jag väcka lillsessan, så dagen kan börja på riktigt. Det blir lite städ, lite tvätt och massa vikning av rentvätt. Hann inte igår, så jag har hela sängen full av rentvätt nu. Phu, blir trött bara jag tänker på det! Men det brukar gå bra bara man kommer igång :)

Tjing!

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0