Kul med folk!

Idag har vi haft en hektisk dag. Snöskottning och städning på fm, och sen en runda till staden på em. Första stoppet gjordes hos Synsam, där älskling gjorde en synundersökning, och stora sessan äntligen fick hämta sina glasögon. Medans de roade sig på sitt håll, så drog jag och lille Leon på stan. Fixade några julklappar och lite kläder åt kidsen. Det va' kallt, det va' folk precis ÖVERALLT, och jag ville bara hem.

När jag gick in på KappAhl så stod det tre pers i kön. Efter en liten runda, på max 10 min, hade jag funnit vad jag sökte, och gick till kassan. Herregud! Vart kom allt folk ifrån..?? Kön sträckte sig ända bort till underkläderna, och detta hände på bara en liten stund. Hade inte ens sett att det fanns så mkt folk i butiken, när jag gick runt. Inte så konstigt kanske, då alla måste ha rusat bort till kassan, när de såg mig. Det kändes iaf så!

När jag va' klar så gick vi till Synsam, och mötte upp de andra. Elida e' sååå stolt över sina fina glasögon. Skönt det! Jag va' lite orolig där ett tag, då hon va' ganska upprörd efter senaste besöket hos ögonläkaren. "Mamma, tänk om jag inte e' fin i glasögon!" Jisses, det börjar tidigt!

Efter staden blev det Maxi. Även där kryllade det av folk. Vi handlade så snabbt vi bara kunde. Lille Leon hängde i bärselen, och strålade mot alla vi mötte. Charmkillen :) Köpte nog halva deras lager av blöjor, packade bilen full med god julmat, sen drog vi hemåt igen.

Nu sover hela huset, och jag med snart. Ska borsta tänderna, sen blir det sängen och boken. Imorgon ringer klockan tidigt för sista gången denna terminen. Jippie! :)

En nyvaken lillsessa <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0