Lillsessan 2 år!! (igår)

Igår va' det ingen vanlig dag, det va' nämligen Hollysens födelsedag! Min älskade lillsessa fyllde 2 år! Det e' svårt att tänka sig att det redan har gått 2 år sen hon kom till oss, samtidigt som det känns som att hon alltid har funnits här. Bara ni som har barn själva förstår precis hur jag menar. Det e' sanslöst hur fort tiden går. Men vi har njutit av varenda dag, varenda sekund med dig, min fina unge! <3

Innan älskling stack till jobbet igår, så väckte vi lillsessan. Hon fick två paket. En trätågbana från Brio, med Musse Piggs klubbhus. Huset och massa figurer fick man till, och hon blev helt salig! :) Elida hade köpt ett pussel med Nalle Puh, med 6 bitar. Det gillade hon oxå :) Det va' precis lagom med presenter, annars brukar vi va' kända för att köpa alldeles för mkt, och då vet inte en tvååring vad hon eller han ska leka med. Igår lekte hon med Musse Pigg nästan hela dagen. Förutom när hon lade pussel. Min goa unge!

Igår va' det ju även Nobeldagen. Elida skulle dansa vals i skolan, så jag och hela gänget gick dit. Alla barnen va' duktiga, men min stora sessa va' självklart både sötast och bäst..tihi! Jag tog några bilder, som inte blev så bra. Har inte lärt mig min nya kamera så bra ännu. Men igår satt vi och trixade lite med blixten, så jag e' hoppfull! Den tar vääääldigt fina bilder, verkliga bilder liksom, och nu när jag fattar hur man ändrar blixten kommer det bli ännu bättre. Eftersom det e' en systemkamera så finns det ju tusen inställningar, som man kan trixa med, beroende på var/vad man ska fota. Det e' inte bara att sikta och trycka av, men det va' ju oxå en avancerad kamera jag ville ha. Annars kunde jag ju bara behållt den vanliga digitalkameran, om jag inte ville ha en utmaning :)

Idag ska vi ha kalas för både Hollysen och Johan. Johan fyller nämligen år imorgon. Bra timing :) Maria har bakat en tårta, som jag e' sjukt nyfiken på att få c! Litar fullt på dig Maria, för det finns ingen annan som e' så duktig på att baka, eller som e'  så noggrann som du e'! Lovar att lägga upp bilder från kalaset sen :)

Nähä, kanske bäst att jag går och väcker lite barn strax. Klockan e' ju nästan nio. Vi har lite att baka innan kalaset börjar kl.15 :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0