Mysmorgon

Så, julhelgen e' över. Och stressen med den. Vi hade en mysig julafton. Firade som vanligt med mamma och brorsan. Mkt paket blev det. Alldeles för mkt. Precis som vanligt. Men barnens ögon tindrade, och det e' det enda som e' viktigt! Jag hade visst oxå varit riktigt snäll, för min hög med klappar va' nästan lika stor som barnens. Älskling hade legat på topp i år, och köpt en massa fina och bra grejer. Han e' bara bäst! <3

Min absolut bästa julklapp va' ett stativ och en fjärrkontroll till min kamera. Kanoners! En långkofta kommer på andra plats, och den har jag på mig just nu. Myyys!

Sitter här i köket och bara myser. Kom i säng jättesent inatt. Brorsan va' här, och vi kollade på film, sen följde jag och Laban honom till mamma. När jag väl kom i säng va' klockan 02! Låg och läste en stund iaf, så jag va' ganska trött när jag vaknade vid kl.08. Men jag gick upp iaf. Minus 15 grader ute gjorde att jag blev pigg fort! Har tryckt i mig lite varma mackor och varm óboy, och nu ska jag strax väcka barnen <3

Igår va' vi på stan en sväng. Vi började på Synsam, då Johan "kuggade" synundersökningen förra veckan. Tihi! Han har alltid haft perfekt syn, men nu hade han brytningsfel, och ser dåligt på nära håll. Bara till att införskaffa brillor! Han hade redan bestämt sig för att köpa ett par utgående bågar, för att få så billiga glasögon som möjligt. Vi hittade ett par snygga, och kompletta med glas kostade de bara 1600kr! Helt sanslöst! Jag gav 4000 för mina senaste, fast då kikade jag såklart inte i "utgående-hörnan" :) Även jag kollade lite bågar, och det e' ju snart dax för även mig att kolla ögonen igen. Hittade ett  par skitsnygga, knallrosa Dieselbågar. Åhh, jag vill ha! :)

Det blev en sväng på KappAhl efteråt, för Elida skulle shoppa lite. Hon hade en hel lista, men  det fanns inte mkt på rean. Jag menar, fullpris kläder kan vi ju köpa när som helst, och i sååå stort behov av kläder va' hon inte :) Hon hittade iaf 3 tröjor, Holly fick ett par leggings och Leon en overall. Hittade INGET åt Elliot. Va' glad man blir då.. Till mig själv blev det ett par vantar på Intersport. Inte på rea, men jag behövde verkligen varma vantar. De e' rosa, såklart :)

Nä, nu måste jag väcka mina ungar, så dagen kan börja nån gång! :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0