Dax igen

Då va' det måndag igen. Fattar inte vart dagarna och veckorna tar vägen. Vi har haft en supermysig helg, så man ska ju inte klaga. Men den kunde allt va' liiite längre :)

Kidsen e' uppe, de stora alltså. De e' klädda och sitter i soffan och mumsar mackor. Vi ska alldeles strax borsta hår och tänder, sen bege oss iväg. Ytterkläderna ligger framlagda, skolväskan e' packad, pulkorna står redo nedanför trappan.. Bara att pysa iväg när som helst alltså.

När jag kommer hem igen blir det en lååång, härlig frukost för min del. Har aldrig förstått hur man klarar av att slänga i sig en macka och sen springa iväg till jobb/skola. Jag måste sitta minst en halvtimme. Frukosten e' nog den bästa stunden på hela dagen :) Spec när man har en superbra bok att läsa.

Efter frukosten blir det städning, as usual. Tvätt står det på schemat med, men det e' ju bara rutin. Tvätt finns det alltid hemma hos oss, trots att jag tvättar varenda dag.

Nähä, dax att fixa iordning det sista, sen bege oss ut i snön. Ha en bra dag!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0