Goodie

Trodde att det skulle bli stressigt imorse, iom att vi skulle iväg alla 5, men tji fick jag. Fm gick så bra, så bra. Visst va' barnen trötta, spec Hollysen, som fick bli väckt 2 timmar tidigare än vanligt. Men det va' inga sura miner, inget gnäll, ingen stress. Vi kom iväg allesammans, och vi kom i tid. Kanon!

Först lämnades Elliot på dagis, sen fortsatte vi andra till skolan. Väl där fick vi va' med på samlingen och lek och arbete osv. Vi fick även va' med när Elida träffade talpedagogen, vilket de gör då och då. Det enda Elida har svårt med e' bokstaven R, vilket inte e' så konstigt eftersom hon i grund och botten e' skåning :) Själv kan jag inte säga R utan kör med mina skånska sådana. Jag har klarat mig med dem :) Fröken berättade att hon lyssnat på ett roligt samtal mellan Elida och några kompisar. De hade undrat varför hon inte kunde säga R så bra. Då sa hon: "Det e' bara för att jag e' från Skåne, och där pratar man så" :) "Men var ligger Skåne..?", undrade en kompis då. "Det e' ett annat land", svarade Elida. Haha! Sötunge!

Utvecklingssamtalet gick mkt bra. Det va' två mkt stolta föräldrar som gick därifrån efter 2 timmar. Kan inte fatta att vår tjej har blivit så stor!

Jag och Holly gick hem och fick i oss lite mat sen, och Johan körde iväg till Kalmar. Direkt när vi ätit fick vi bara klä på oss igen, och traska iväg ännu en gång. Tack och lov för pulka!

Vi hämtade hem Elliot för drygt en timme sen, och väl hemma igen fick Holly lägga sig på en gång. Måste strax dra upp henne igen, för kl.13 ska stora tjejen hämtas hem. Sen tar vi lite helgledigt. Fredagsmys står på schemat :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0