Härliga måndag

Somnade sent igår. Klockan va' nog efter 01. Läste min braiga bok, fastnar så lätt då..tihi. Måste ha somnat bums när jag lade den ifrån mig. Trött som tusan va' jag. Vaknar av att mobillarmet tjuter bredvid min kudde, och när jag öppnar ögonen så står stora sessan bredvid sängen. Hon har borstat sitt hår, klätt på sig nya kläder osv innan hon kom ner. Duktiga tjejen! Jag fick motvilligt dra mig upp från kudden och det sköna täcket. Upp och väcka Elliot, vilket inte va' alls så lätt. Men till sist hade han både kläder på sig, och båda barnen avnjöt sin frukost i soffan framför tv:n :)

Det blev pulkaåkning till skolan och dagis. Vi va' ute i bra tid. Klockan va' knappt 08 när vi lämnade Elida i skolan. Hann leta efter hennes tjocka vantar oxå, som hon gjorde av med i fredags. Hittade dem i korridoren, i ett fönster. Kanon! Sen traskade vi till dagis, och där lämnade jag av Elliot. Han sprang in, för hans kompis Celina kom samtidigt. Jag tycker det e' lika kul varje gång de cs, för de e' såna bra kompisar :) Jag behövde inte ens följa med honom in till samlingen. Han va' fullt upptagen.

Gick sen hem och fick i mig frukost. Sitter nu här och läser lite bloggar och kikar runt lite. Ska dra fram dammsugaren och ta mig ett varv innan Holly vaknar.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0