Sköna söndag

Igår va' det full rulle. Jag började dagen med att sova länge. Gick inte upp förrän halv 10. Jag menar, e' det sovmorgon så e' det :) Elida sov ju hos farmorn och farfarn, så vi hade bara 2 barn hemma. När jag väl gick upp märkte jag att dörren mellan vardagsrummet och hallen va' öppen. Den stänger vi alltid på nätterna, alltså förstod jag att Elliot hade varit uppe. Eller ja, nere. Han hade sovit i bäddsoffan i hallen uppe, för vi hade inte hjärta att väcka honom och lyfta in honom till hans säng. När jag kom upp så satt han där, fullt påklädd, och spelade x-box. Frågade honom varför han inte hade väckt mig. Då sa han: "Jag  trodde att det va' sovmorgon" :)

Väckte sen Hollysen, och vi fick i oss frukost allihop. Efter frukosten blev det en lång och varm dusch för mamman. När jag hade blåst och plattat mitt hår lite fick jag ett sms av en vän, som undrade om vi skulle ta en promenix. Då kom jag på att jag inte ens satt igång datorn. Ojdå :) Promenix blev det iaf, strax efter 11. En lång och skön sådan. Efteråt blev det lite lunch och sen fika. Hade några mysiga timmar bara vi, utan barn och karlar. När jag sen gick hem va' maten klar. Duktiga Johan <3

På kvällen tog jag mig en runda med Tandie. Tog med mig henne upp till affären. Köpte chips och gräddfil, för jag blev så sjukt sugen på dipp igår. Väl hemma lämnade jag bara av varorna och Tandie, sen tog jag och Laban oss en runda till. Vi gick hem till mamma en stund. Det va' skönt att komma ut lite. Hundrastningarna e' verkligen min egentid.

Väl hemma igen hade Johan nattat alla barn och vi gosade ner oss i soffan och kollade på film. Det blev 2 dåliga filmer igår. Den ena va' med Jack Black, "Year one" hette den. Visst, den hade sina enstaka roligheter, men inget jag kan rekommendera tyvärr. Efter den såg vi den nya American Pie. Just bara för att vi sett alla de andra. Oh my, den va' bara för mkt. De överdriver alla skämt, så det blir liksom inte kul. De första filmerna kunde man skratta åt, iaf de två första, men denna va' bara skräp. Tex så spydde den ena killen ner en tjej som han skulle ha sex med. Hmm, ok.. Vem skrattar åt sån't..??

Har börjat på en ny bok nu. "Darling Jim" heter den, och den e' mkt bra. Har bara läst typ 100 sidor än, men jag har redan fastnat :) Uppdatering om den kommer när den e' utläst.

Nähä, nu blir det frukost för mamman, innan alla barnen vaknar. Idag blir det bara mys med familjen <3 Och lite tvätt och städ förstås :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0