2 månader gick fort!

Idag e' min lilla kille 2 månader gammal! Hur sjukt e' inte det..?? Nyss låg jag på förlossningen, med en liten kladdig bebis på bröstet, och kunde knappt fatta att han va' min! Nu kan man knappt minnas hur livet va' innan han kom. Har vi inte alltid varit tillsammans, vi sex..? :)

 

I fredags åkte vi till Kolmården. Barnen va' väldigt förväntansfulla, och vi med. Tyvärr så blev vi väldigt besvikna. Varken jag eller Johan hade varit där på 20 år, så vi hade väl väldigt höga (eller för höga) förväntningar på stället. Det värsta va' alla backar, som vi fick dra vår stora vagn upp- och nerför. Inte kul alls, kan jag lova. Sen va' det ju svindyrt. Du betalar entrén, men då får du bara precis gå och kolla på djuren (om du ser några), samt leka på Wildcamp och Bamses värld. Allt annat kostar extra. Entré för mig, Johan, Erik och barnen blev 1050kr. Sen kostade tekoppskarusell 20kr/st, kamelridning 30kr/st, Bilbana 30kr/st, Linbana vuxen 80kr/st, Linbana barn 40kr/st, Höghöjdsbana 100kr/st, Jättetrampolin 40kr/st och Delfinexpressen (som tog typ 30 sek att åka) 40kr/st. Inte så prisvärt med andra ord. Nu kommer det nog att dröja 20 år till nästa gång.

 

 

Det bästa va' delfinshowen! Elida va' helt tagen, och klappade nästan sönder händerna därinne..tihi. Det dumma va' ju att vi hade betalt allt i förväg, och när vi sen kommer dit så får man inte ta med sig vagnen in. Den måste man parkera utanför. Inte så lätt, när man har en sovande bebis och massa packning i den. Dessutom litar jag inte på folk, så Johan fick tyvärr stå över showen, och traska runt med småttingarna under tiden.

 

 

När vi hade gått ut så gick vi självklart in på Terrariet. Det ligger precis utanför, och kostar såklart extra. 100kr för vuxen och 60kr för barn över 4 år. Massa ormar, ödlor, sköldpaddor, apor osv fanns det där. Jättefint! Det bästa va' hajarna och Regnbågsboan *vill ha!*

 

 

På hemvägen blev det såklart Mc Donalds. Vi va' sååå trötta, efter en heldag. Fint och varmt väder, precis hela dagen, så det kunde vi inte klaga på precis :) Det va' underbart skönt när vi äntligen kom hem igen!

 

 

Igår hade vi en lugn dag. Körde till stan en sväng, för Elida skulle på pyjamasparty på kvällen, och behövde köpa en present. Lite mat inhandlades oxå, sen körde vi hem och grillade. Gott! Erik va' här hela dagen, och stack inte hem till mamma förrän sent på natten. Själv ramlade jag i säng runt 01. Lille Leon somnade vid 22 och väckte mig 07.30, för att sen sova 3 timmar till :) Nu sover både han och Holly. De stora barnen blev hämtade av farmorn för några timmar sen. De skulle åka och bada,vilket passade kanon, då älskling självklart jobbar idag. Hoppas att han snart kommer hem!

 

 

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0