3 dagar kvar!

Godmorgon! Har nyss gått upp. Legat och myst med en sovande bebis. Leon somnade vid 22 igårkväll och vaknade kl.07. Efter lite mat somnade han om igen. Han e' så duktig :)

Igår va' jag och Leon i stan med Marie. Första stoppet va' MVC, för jag skulle på efterkontroll. Trevligt! Min bm har ju semester, men hon jag fick träffa istället va' jättebra. Vi diskuterade förlossningen lite, och det va' kul. Hon läste igenom hela förloppet och tyckte att det hade gått riktigt snabbt. Jo tack, det gjorde det! Men huvudsaken e' att vi va' på plats och att allt gick bra. Det va' skönt att slippa oron över om vi skulle hinna in eller ej denna gången.

Behövde inte ta ngt cellprov, eftersom det inte ens e' 2 år sen sist. Gjorde ju det efter att Holly föddes :) Men på resten blev jag godkänd. Allt såg bra ut och musklerna funkar finfint. Kanon! Inte illa när man har fött 4 barn, att det faktiskt drar ihop sig så fort ändå. Man slutar aldrig att förundras.

När jag skulle gå fick jag 4 kondomer och ett glatt "Nu finns det inga hinder för samlag längre, men jag rekommenderar glidmedel". Haha! Jag höll på att dö av skratt. Tror de verkligen att alla väntar tills efter efterkontrollen..? Huvudsaken e' ju att avslaget försvunnit :)

När vi va' klara på MVC gick vi lite längre ner i samma korridor, där BVC ligger. Tänkte att jag skulle kika in och c om det fanns tid att väga lillemannen. Jag hade nämligen en tid där idag, men det e' ju sååå jobbigt att hålla på och fara till stan hela tiden. Som tur va' så kunde vi gå in på ett annat rum, och väga honom lite snabbt. Nu väger han 5350 gram och e' 56 cm lång. Mammas stora grabb! Ska inte dit igen förrän om en månad nu. Han går ju upp jättebra i vikt, och har gjort det hela tiden, så det finns ingen anledning att gå oftare.

Sen drog vi ner på stan. Shoppade doppresent åt lilla Leia och massa kläder till min lillprins :) Men fy va' trist det e' att handla pojkkläder! Det e' typ en liten hörna med killkläder, sen e' resten av raden tjejkläder. Jag hittade tom flera av plaggen jag köpte på "tjejsidan". Tycker det e' löjligt att de delar upp i pojk och flick redan från början. Häng allt ihop, och låt sen folk själva bestämma vilket som passar en tjej eller en kille! Jag har fastnat mkt för gult och rött nu. E' så trött på blått. Leon passar så himla bra i både gult och rött tycker jag :) Sen har han ju såklart mkt lila och grönt med, och lite rosa. Hittade en supersnygg body på KappAhl igår. Mörkrosa med svarta ränder. Men den fanns såklart inte i Leons storlek :(

Nähä, nu måste jag sätta fart här. Vi måste upp till affären, för Holly har bara 2 blöjor kvar. Smarta Fia :) Lite disk och tvätt blir det oxå, som alltid :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0