Ledig

Torsdag. Snart fredag. Ljuvliga fredag. Som vi har längtat! :)
Dagen började kanonbra. Elliot va' redan vaken när jag kom upp på rummet strax innan kl.07, så jag behövde bara hota ett barn idag. Att det ska va' såååå svårt att gå upp på morgonen. Elida e' verkligen sin pappa upp i dagen. Man e' trött på morgonen, det tar ett tag innan man piggnar till, MEN man kan gå upp iaf. Jag kan det. Och jag gör det. Varenda jävla dag. Den dagen jag får ligga och dra mig, utan några måsten, då kommer jag bli orolig.

Efter tjat, tjat, tjat blev det frukost. Båda barnen åt jättebra, sen kollade vi på Bolibompa en stund. 07.45 borstade vi hår och tänder, kissade osv. Sen skulle vi klä på oss. Där sprack min plan. Elliot skulle inte gå till dagis idag. Absolut inte. No way! Jag försökte luska ut varför han inte ville, försökte trösta, muta.. ja, you name it. Jag försökte verkligen ALLT! Iaf tills jag tänkte "Varför måste han gå till dagis egentligen..?? Jag e' ju ändå hemma hela dagen." Så jag ringde dagis, meddelade att han inte ville dit, och så fick han bli ledig. Jepps, så kan det va'.

Lillan sover än, men jag ska väcka henne vid 09. Sen blir det frukost för henne och möjligtvis frukost nr 2 för mamman. Jag e' ju hungrig igen. Innan dess ska jag hinna dammsuga. Och kika lite på facebook. Gärna båda sakerna samtidigt, för effektivitetens skull :)

Nähä, time to go. Vi hoppas på en bra dag :)

 

LOOOOOVE! <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0