Lugn och fin

NU tar jag det lugnt! Tvätten får helt enkelt vänta, för nu ska jag inte göra ngt nyttigt alls :)

Fm började bra. Holly sade godmorgon genom att ha bajskalas på sitt rum, så det va' bajs långt upp på ryggen på den sköna hönan. Och vad hände när jag skulle försöka klä av henne..? Ja, just det. Ngn mer ingående förklaring skippar vi va'..? :) Det va' bara till att slänga in henne i duschen. Och sen när hon va' ren och fin så fick hon plaska lite i badet. Det e' ju mkt roligare att bada i ett badkar än i en liten badbalja. Kanonbra köp älskling! :)

Eftersom det e' onsdag idag slutade stora tjejen redan kl.12. Det va' för tidigt att äta lunch innan, så jag och Holly tog oss en liten promenix för att möta Elida. Holly gick själv ända ner till korsningen. Det går ju bra nu när snön börjat smälta, men så fort hon trampade på nån isfläck blev hon förbannad..tihi. Det e' ju liiite skillnad att gå med vinterkängor utomhus, än att gå barfota inomhus. Hemma springer hon ju nästan ibland, men hon kom på ganska fort att det inte går att ha lika bråttom ute :)

Väl hemma igen blev det lunch. Potatis, biff och sås till barnen och rotmos till mamman. Mums! Pappa hade med sig rotmos igår. Inget går upp mot pappas mat :)

Jag har haft en trevlig pratstund med Jennypenny, som fortfarande väntar på att lilla Leia ska titta ut. 5 dagar över tiden nu. Hoppas att hon kommer snart! Nu sover Holly sött, och jag slappar som sagt. Det behövs innan det e' fullt ös här hemma igen :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0