Söndag

Söndag. Soliga söndag. Trist bara att Johan jobbar. Hoppas att han inte behöver jobba alltför länge. Vill ju ha honom hemma på helgen.

Hade en riktig toppendag igår. Vi packade med oss fika, och sen gick vi upp till skogen. Tyvärr va' det alldeles för blött, och snön hade inte riktigt smält undan, så vi fick gå till lekparken istället. Där hittade vi en bänk i solen, och där avnjöt vi kex och saft och kaffe. Mums! Handlade godis innan vi traskade hemåt igen, sen stannade vi ute i trädgården hela em. Härligt väder va' det! Så härligt att kidsen kunde ha på sig vårjackor. Lovely! Gud va' jag ska plocka undan overaller nu, och jag kommer inte att sakna dessa vinterkläder ett enda dugg!

Fick gjort en hel del i trädgården igår. Vårstädade en massa. Fast det finns förstås alltid ngt att göra när man har hus, så klar blir man ju aldrig. Inte riktigt iaf :) Svärföräldrarna va' här en sväng, och svärmor städade på våran altan. Nu e' det fint där med, och jag längtar tills kvällarna blir så ljumma och sköna, så jag kan sitta där ute med en kopp te.

Körde ett storstädningspass igår fm oxå, så nu e' här verkligen fint. För stunden iaf :) Självklart har jag redan städat en gång till, för imorse behövdes visst dammsugaren rastas igen. Tvätten struntar jag i till kvällen.

Nähä, dax att planera dagens lunch. Om jag känner stora dottern rätt så blir det prinsesspasta. Hur kan man neka henne ngt liksom..? :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0