Leon 12 dagar! <3

Hej hopp! Jag e' inte död, men har haft lite annat för mig :)

Idag e' lille Leon hela 12 dagar gammal. Det e' sjukt vad dagarna springer iväg. Livet rullar på. Vi myser och njuter för fullt, nu när älskling oxå e' ledig.

Hur går allt då..? Jo, allt går jättebra. Kan inte klaga. Leon e' i stort sett precis som sina syskon. Jag ammar och han e' hur nöjd som helst. Första veckan vaknade han en gång på natten, och nu de senaste dagarna har han sovit 6-7 timmar varje natt. På fm och kvällarna brukar han va' rätt snuttig, så massa timmar tillbringas i soffan. Myspys :) Ingen napp här inte. Det finns inte i min värld.

Tisdagen den 18/5 föddes vår lille grabb. Han vägde då 2770 gram och va' 46 cm lång. På fredagen den 21/5 va' vi tebax i Västervik, för att göra PKU-testet. Då vägde han 2620 gram. På tisdagen den 25/5 va' vi på BVC för första gången. Då vägde han 2880 gram. Imorgon e' det dax för hembesök av BVC-sköterskan. Ska bli kul att c vad han väger då :)

När han va' 4 dagar gammal lossnade navelgrejjen :) Då blev det badpremiär, vilket inte gillades sådär jättemkt..tihi. Men det gillas mer och mer för varje gång, märker jag.

Vet inte vad jag mer ska skriva om. E' så lycklig att det bara bubblar inom mig. Älskade barn! <3 Borde ta och skriva en förlossningsberättelse, innan jag glömmer bort saker..

Johan och de stora barnen har åkt iväg en runda till stan. De ska handla färg till lekstugan som vi bygger. Holly och Leon sover sött. Holly fick förresten en ny säng för ett tag sen. En juniorsäng. Hon har nämligen varit väldigt nära på att klättra ur spjälisen, så vi tyckte att det va' dax att byta. Inte kul om hon skulle ramla, för hennes spjälsäng e' ganska hög. Det funkar iaf jättebra. De första dagarna fick Johan lägga sig med henne, men nu somnar hon själv. Vi ger henne bara en bok, drar täcket upp till hennes lilla haka, och går sen ut. På morgonen, om hon vaknat innan vi kommer upp till henne, sitter hon och läser boken i sängen. Gullunge!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0