Vecka 38

Ooops, slarv med bloggen. Det blir så ibland. Jag kan va' sugen på att blogga hela dagen, men dra ut på det. Ibland har jag heller inte ngn direkt tid att sitta här. Eller så har jag inget spec att skriva om, även om det kryper i mig av alla ord som vill trilla genom mina fingrar och upp på skärmen.

Har iaf haft en toppenhelg. I lördags va' pappa och co här. Underbart mysigt! Vi grillade, gick i skogen, bakade kladdkaka och bara mös. Tänk om de hade bott närmre, och inte 18 mil bort :(

I söndags blev det en tripp till Kalmar med Marie. Marie shoppade loss, medans jag bara köpte litegrann. Blev jävligt besviken över HM's sortiment bland babykläder. Det fanns hur mkt som helst till flickor, medans det till pojkar bara fanns en liten hörna med typ blått, grått och vitt. Trist! Ge mig grönt och lila! Likadant med deras filtar. På "tjejavdelningen" fanns det världens sötaste roooosa Hello Kitty filtar, medans det på "pojkavdelningen" fanns en vit filt med ett litet Nalle Puh-tryck i ena kanten. Tycker att den kunde haft ngn färg.. typ grön eller varför inte gul..?? Tråkigt som tusan att det redan från början e' så uppdelat i flick och pojk. Kan inte alla babykläder hänga tillsammans..?

Nåja, två söta mössor fick jag iaf tag i. En som det står "I love Dad" på och en som det står "I love Mum" på :) Gissa vilken Johan gillade mest..tihi. Det blev en Tummen snuttefilt oxå, och den ligger nu så fint i vagnen. Myyys! Pingufilten, som jag varit sugen på, köpte jag däremot inte. Den va' så himla tjock! Perfekt för hösten, men inte till att ha mitt i sommaren. Det får bli en tunnare filt.

Burger King och glass hann vi oxå med, innan vi körde hemåt igen. Tack för en mysig dag vännen!

Igår va' jag hos bm. Blodtrycket va' ngt högt igen, men sjönk efter en stunds vila. Jag stressar för mkt, men hur enkelt e' det att låta bli..? Jag har miljoner saker att göra, spec i veckorna, då jag e' ensam med alla barnen. Har inte ngn som hjälper mig, förutom underbara vänner, men alla jobbar ju!

Har iaf fått en tid för bedömning på förlossningen nu. Den 18:e ska vi va' där, 6 dagar innan BF. Så får vi c om det blir igångsättning eller inte. Men bm tror att det blir så, eftersom mina tidigare förlossningar har gått så himla fort. Spec den sista :) Skulle va' skönt att slippa ambulansfärd den här gången, även om man på samma gång känner sig lite snuvad på det hela. Jag vet ju att bara värkarna sätter igång så går det skitsnabbt. Att bli igångsatt medicinskt e' inte naturligt, alltså kan det gå saaaakta. Fast jag hoppas att det går lika smidigt som när Elida föddes. Då tog det bara 5 timmar, trots igångsättning :)

Nähä, dax att sätta lite fart här hemma nu. Ska hinna dammsuga innan jag ska ringa till Jenny. Sen blir det en lång och mysig pratstund, innan vi ska hämta hem Elliot kl.11.15 :)

BM-besök vecka 38

SF-mått: 32

Blodtryck: 125/85

Fosterläge: Huvud, fixerad :)

Fosterljud: 146

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0