Ont

Vilken god frukost man fick idag då! Älskling bakade franskbröd igår. Såååå gott! Kan äta hur mkt som helst! Lite varm o´boy på det, så e' jag laddad! :)

Har så jäkla ont i min axel! Det började igårkväll, och jag har inte en aning om vad jag har gjort. Ont gör det iaf. Nåja, det går väl över. Det va' iaf skönt att få ligga kvar i sängen ett extra tag imorse, då älskling lämnade Elida i  skolan, så jag slapp överanstränga min axel. Tack, fina du! Jag kräver aldrig mkt, och det e' sååå skönt att du ställer upp när jag verkligen behöver dig! <3

Så, vad händer idag då..? Jo, jag har en djävulsk tvätthög, som jag MÅSTE försöka ta mig igenom. Trots min ömma axel. Men jag brukar överleva det mesta. Ska inte gnälla. Livet e' ju på topp :) Lite städning står oxå på dagens schema, för ovanlighetens skull. Men hoppar nog över skurandet, så axeln inte blir helt slutkörd.

Har 3 sovande ungar, men längtar tills mina små sjusovare vaknar. Då ska vi ha det supermys. Fast det har vi ju alltid :)

Lille Leon satt i hokuspokusstolen en liten stund igår, när han åt gröt. Han blir ju snart 6 månader, men jag tycker ändå att han e' lite liten för att sitta i den. Men han blir nog inte skadad av att sitta där i 3 minuter :) Minns när Holly va' bebis. Jag va' stenhård med att hon inte skulle sitta innan hon va' redo. Visst, hon fick sitta i matstolen när hon åt gröt tex, men jag pallade inte upp med kuddar osv, bara för att hon skulle kunna sitta upp. Nope, hon låg på sin filt, och en dag satte hon sig bara plötsligt upp. Då visste jag att hon va' redo. Varför stressa liksom, det kommer ju ändå :)

Och det här med gåstolar. Visst, jag har oxå haft gåstolar till mina barn. Men bara till Elida och Elliot. När vi fick Holly så hade jag gett bort den gamla gåstolen som syskonen haft. Men jag gav mig tusan på att vi inte skulle ha ngn till henne. Visst tyckte både Elida och Elliot att det va' skitkul med en gåstol, men på det stora hela så tror jag att det e' föräldrarna som har mera "nytta" av den. Holly gick varken senare eller tidigare än sina syskon, fast hon "bara" hade en lekfilt, babygym att ligga i, och lite pallar och bord att resa sig mot. Tänk förr i tiden. Då hade man en filt på golvet, och barnen utvecklades iaf. Lille Leon ska inte heller ha en gåstol. Han klarar sig bra utan :)

Nä, nu börjar det bli dax för lillsessan att vakna. Sen får vi väcka Ellioten ihop :)

Mobilkort, därav den kassa kvalitén!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0