Slem

Sista lediga dagen idag. Imorgon börjar skola/dagis igen, efter ett långt och härligt höstlov! Lillsessan sover sött, och jag och lille Leon har myst i soffan ett tag. Stackarn e' fortfarande förkyld. Han snorar inte, men låter som en gris när han äter, och hostar en del. Mkt slem i halsen tydligen. Mammas lilla kille! Inatt vaknade han vid typ 02, och fick sen sova hos mig. Tätt, tätt ihop sov vi. Myspys. Men det va' en orolig sömn, för oss båda två, eftersom hostan kom och gick under natten. Men han e' pigg och glad, och har ingen feber. Skönt det!

Elida och Johan e' på dans. Jag ska fixa maten tills de e' hemma igen. Igår åt vi jättegod kalops, som Johan gjorde. Mums! Idag blir det lasagnette, med lite god sallad till. Får nog baka oss en smarrig kladdkaka med vit choklad, till kvällsfikat. Man måste mysa lite extra på helgen ju :)

Igår drog vi till V-vik, och handlade lite. Johan har börjat med "sitt" lilla biorum i källaren idag. Det kommer nog bli finfint, när det e' klart. Och rummet, som ligger i anslutning till det, kommer att bli Elidas sen. Hon tjatar ofta om sitt nya rum. Hon har ju kommit upp i den åldern, när hon vill ha lite privacy. Inte så lätt alltid, när man delar rum med sin 20 månader yngre lillebror. Och värre blir det väl när de blir äldre :)

Nähä, nu ska jag gå ner och steka färsen. Får ju strax hem 2 vrålhungriga älsklingar :)






Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0