Todeloo!

Vilken lyxig fm jag har idag. Först frukost med stora sessan, medans de andra 3 sover sött. Sen lämnar älskling henne i skolan, innan han kör vidare. Alltså behöver jag inte dra upp och dra iväg med alla barnen idag. Känns nästan lite för lyxigt ju :) Det värsta med att behöva ta med sig alla fyra på morgonen, det e' ju att jag måste väcka både lillsessan och lille Leon. Det känns sååå jobbigt, eftersom de sover till typ kl.09 annars. Men idag får de iaf sovmorgon, och hela helgen oxå :)

Vad händer idag då..? Jo, idag e' det fredag. Äntligen! Det blir mysfika när stora sessan kommer hem från skolan. Kladdkaka med vit choklad, såklart! Innan hon kommer hem ska jag hinna med det vanliga här hemma. Städa och tvätta lite, samt mysa med barnen, och leka en massa. Det e' skönt att ha Elliot hemma, för då kan han roa småttingarna, när mamman måste va' tråkig och fixa lite.

Har förresten köpt en ny babysitter till lille Leon. En babyBjörn, och jag e' sååå nöjd! Han sitter som en kung i den, och den e' så himla lätt att ändra läge på. Vår gamla fick man slita och dra i, när man skulle ändra från tex liggande till halvsitt. Inte ok! Men man kan väl inte begära för mkt, när 3 av mina egna och 2 vänners barn har använt den :)

Igår började vi med morotspuré till Leon. Det gillade han! Nu ska han få det i 3 dagar, innan vi testar nästa smak. Det går bra det här :) Dock helammar jag, så detta e' bara smakintroduktion. Men målet e' att han ska kunna äta lite gröt och annat till jul, för då tänkte jag ju börja jobba lite :)

Lille Leon e' så himla go'! Han skrattar jämt, och hans smile kan man inte motstå. Inte mamman iaf :) Att man kan va' så nöjd som han e'. Fast om jag tänker tebax så har de andra 3 varit likadana. Det måste betyda att jag och Johan gör väldigt fina barn..tihi :)

Har jag berättat om min duktiga lillsessa förresten..? Jag minns inte ens när jag bytte en bajsblöja på henne sist. Nr 2 gör hon alltid på pottan. Mammas tjej börjar bli stor! :)

Nähä, dax att vinka av man och stordotter strax. Sen blir det lite fix innan resten av klanen vaknar :)

 

Mammas lilla hjärta <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0