Tidig morgon!

Jaha, då har denna dagen startat. Stora sessan e' lämnad i skolan, och nu ska jag strax ta tag i mitt hem. Skööönt att det e' fredag idag! Hoppas, hoppas att älskling kommer hem tidigt! Mys ikväll ju :)

Stackars Holly va' såååå trött när jag väckte henne 07.20. Usch, det känns så jobbigt att behöva väcka henne så tidigt, men vad gör man..?? Älskling va' tvungen att köra tidigt idag, annars brukar han lämna henne på fredagar. Men det va' bara till att dra upp alla barn och traska iväg, med ett leende på läpparna :)

Denna helgen har vi inget planerat, förutom Elidas dans på söndag. Himla skönt att bara ta det lugnt, inte dra iväg någonstans. Vi hoppas på finfint väder, så vi kan njuta av fina skogspromenader, och bara vara.

I måndags va' vi förresten i stan. Jag hämtade mina fina glas på inhouse, och så hämtade vi vårt nytillskott i familjen. En svart liten dvärgvädurskanin, som Elida har döpt till Simba :) Reservade honom redan innan hennes födelsedag, men ville inte ta hem honom förrän allt kalasande va' över. Elida blev sååå glad! Hon älskar verkligen den lilla, mjuka krabaten. Pysslar med honom varje dag, byter vatten, mat, hö osv. Den tråkiga delen, dvs städning av buren, får mamman stå för. Fast hon hjälper till väldigt mkt. Simba e' väldigt nyfiken på omvärlden, och inte alls rädd. Valet stod mellan honom och en lejonhuvad hermelin. De va' otroligt söta båda två, men Simba va' den som kom fram till mig. Han sprattlade inte ett dugg när jag tog upp honom i affären, utan va' väldigt lugn. Hermelinen verkade ganska stressad.

Nä, nu pyser jag iväg. Ha en bra dag alla!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0