Tandis

Sitter uppe i hallen och slappar lite. Borde gå ner i tvättstugan, igen, men jag väntar en stund :) Ute blåser det höststorm, det ser iaf så ut. Båda småttingarna sover sött, och de stora kollar på tv. Älskling jobbar. Det e' en helt vanlig tisdag em alltså :)

Idag har Elida varit hos tandläkaren. Det e' så smidigt, för tandläkaren kommer till deras skola, så man slipper åka in till stan. Kanoners! Det hade gått jättebra. Hennes tänder e' så fina och rena. Förra året skrev de på lappen att hon kunde börja borsta tänderna själv på morgonen, men att vi skulle borsta på henne innan läggdax. Idag skrev de att hon även kunde få borsta själv på kvällen, men att vi ska kolla så att hon inte missar nå't ställe. Tänk, så stor hon e', vår tjej! :)

Leon har haft en riktig kräkdag idag. Han brukar ta varannan dag, verkar det som :) Idag kräktes han jättemkt, när han låg på mage på ett täcke. Ingen bra kombination, då han vänder sig fram och tebax heeela tiden. Han hade kräk i örat, i ögat, på händerna, i näsan.. Arg som ett bi va' han oxå, när den jobbiga mamman skulle tvätta rent. Vi har bytt kläder en si så där 4 ggr redan idag. Tur han har mkt kläder :)

Hittade en liten anteckningsbok idag, där jag hade skrivit lite om min graviditet med Elida. Åhh, jag snyftade mig igenom sidorna.

"Onsdagen den 19:e Mars 2003, vecka 11+1

Den dagen som jag fick reda på att jag va' gravid, så bestämde jag mig för att börja skriva dagbok. Det e' snart 2 månader sen, och nu sitter jag här och skriver de första raderna. Det e' inte förrän nu som jag äntligen har börjat fatta att jag e' gravid, och nu börjar jag äntligen tro på att allt kommer att gå bra.

På måndag (den 24:e) e' det den sista dagen på den elfte veckan. Sen går vi in i vecka 12, och det känns verkligen skönt. Efter vecka 12 minskar risken för missfall, och då kan man kanske äntligen dra en suck av lättnad, och försöka slappna av. Då ska vi oxå kläcka nyheten för omvärlden.

Jag har så mkt tankar som snurrar runt i mitt huvud. Det känns så underbart och fantastiskt att jag har en liten bebis som simmar runt inne i min mage. Vår bebis. Jag har tänkt jättemkt på bebisen den senaste tiden. Vill inte börja planera för mkt än, men lite får man.

Den 4:e Mars (V.9+0) va' vi på inskrivningssamtal på MVC. Vi fick en jättetrevlig barnmorska. Hon va' lätt att prata med och va' hur snäll som helst. Alla mins värden (blodtryck, blodvärde, urinprov) va' hur bra som helst. Men det e' ju lite skumt. Jag har alltid haft lågt blodtryck och järnbrist, men tydligen inte nu.

Två veckor innan inskrivningen vägde jag 53 kilo. När vi väl va' där vägde jag 50 kilo. Veckan därpå vägde jag 52 kilo, och nu väger jag 51 kilo. Konstigt. Jag som aldrig går upp eller ner i vikt. Nåja, det ordnar sig väl. Tycker att jag redan har fått en ordentlig "kula" på magen, men det e' nog ingen annan som lägger märke till det. Byxorna har börjat spänna oxå, och igår fick jag ta ut min barbell i naveln. Det började blöda och göra jätteont.

Den 31:a Mars ska vi till läkaren på MVC. Paula hette hon visst. Det blir en "trevlig" gynundersökning, för att kolla så allt växer som det ska. Hoppas att allt e' ok med vår bebis!

Den 6:e Maj e' det dax för första ultraljudet. Hurra! Vi längtar båda dit. Det ska bli underbart att få c vår lilla bebis för första gången!
"

Tänk, på torsdag fyller vår "bebis" 7 år! Mammas älskade sessa! Du har förgyllt mitt liv, ända sen den dagen jag gjorde ett positivt gravtest! Evig kärlek!








Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0