Kvitter

Vaknade rätt tidigt, iaf för att va' en söndag. Redan innan halv 8 slog jag upp ögonen, och kunde inte somna om. Störigt, tänkte jag först. Men när jag anade morgonljuset utanför persiennen, och visste att fågelsång säkerligen strax skulle bryta ut, så gick jag upp. Det blev en liten runda med hundarna bara, och visst sjöng fåglarna. Våren e' underbar! :)

Nu sitter jag här i mitt kök och äter frukost. Varma mackor och varm o'boy. Surprise! :) Även om jag gärna hade velat sova ett tag till, så e' denna stunden guld värd för mig. Jag laddar mina batterier, njuter av det tysta, men längtar samtidigt efter att få höra små, fina fötter springa på övervåningen <3

Igår hade jag en deppdag. Det blir så ibland. Man blir bara så jävla trött på hela situationen! Ibland orkar man inte mer. Men men, Johan och de stora barnen åkte till svärföräldrarna och fikade, sen gick de på bio. Jag och de små hade det mysigt hemma istället. Tänker inte omge mig med folk som får mig att må dåligt längre. Tänker sluta med att "bjuda till"! Kan ju tillägga att ett litet barns minne e' väldigt kort. Det kan röra sig om några få veckor, så har personer de inte träffat på länge blivit främlingar. Sorgligt!

Idag blir det lugnt. Ljusparty hos Magda i em, annars har jag inget planerat alls. Precis som det ska va' på en söndag.


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0