På g!

E' tebax med nya krafter. Finally! Mår grymt mkt bättre. Örat värker inte längre, och det e' så himla skönt!

Jag va' hos läkaren i torsdags. De sög rent och tryckte i en kompress med alsolsprit, som skulle dämpa svullnaden. En odling togs oxå. Hörselgången på höger öra va' helt igensvullen, så det gjorde riktigt ont att få en kompress in där. Fy fan! Domen blev hörselgångsinflammation, en kraftig sådan. Jag fick penicilling, en superdos, och skulle tebax på återbesök dagen efter.

I fredags såg allt mkt bättre ut. Det gick att c trumhinnan, och det va' ingen öroninflammation oxå, vilket de hade lite funderingar på dagen innan, eftersom jag hade så jävla ont. Fick dock örondroppar istället, då svaret på odlingen visade att bakterien inte dör av penicillinet, så bye bye till 150 spänn i onödan. Alltså kostade mitt onda öra mig 700kr på 2 dagar. Inte illa! Remiss e' skickad till örommott, då mina hörselgångar e' så trånga (de har alltid varit det, har haft öroninflammation säkert 100 ggr under min uppväxt). Det kan va' bra att få kolla hörseln ordentligt oxå, eftersom jag har haft problem med mitt öra så länge.

Skönt att ngn äntligen lyssnar, att en läkare äntligen tar tag i saker, och vill göra en ordentlig utredning!

Igår jobbade jag för första gången på över en vecka. Jag va' lite orolig över mitt öra, som fortfarande e' lite ömt, men det gick jättebra. Jobbade först mellan 10.30-14 och sen 16-21. Tur att jag har världens bästa man, och pappa till mina barn!

Idag e' min stora sessa dålig. Feber och ont i halsen. Stackare! :( Hon har legat på soffan hela dagen, och kollat på sina inspelade favoritprogram. Johan jobbar, men kommer väl hem snart, förhoppningsvis! Skulle va' mysigt om vi fick umgås lite allihop idag :)

Nu ska jag bege mig ner i tvättstugan. Har inte tvättat alls denna veckan, då jag har varit så kass, så tvättberget har växt som tusan. Men nu e' jag på g igen :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0