Sista veckan

Måndag igen då. Gaaalet! Snart e' dagen här som jag både längtar och fasar inför. Nästa vecka händer mkt. Elida börjar i tvåan och Elliot börjar i förskoleklass. No more dagisbarn. Va' konstigt det känns.. Helt plötsligt ska vi inte gå in till dagis, utan bara förbi, på väg till och från skolan. TVÅ skolbarn har jag snart. Oh my!

Denna veckan skulle Johan egentligen ha varit ledig. Kändes lite vemodigt när han körde iväg imorse, men men, så e' det. Han får ta ut sin sista semestervecka nån annan gång. Kanske när ungarna har höstlov :)

Idag vaknade Leon tiiidigt. Redan innan kl.08 slog han upp sina små blå. Tur att man e' morgonpigg, för jag va' såklart redan vaken och hade ätit frukost :) Väckte de andra oxå lite tidigare än vanligt. Det e' kanske dax att börja öva lite inför skolstarten, då vi måste gå upp innan kl.07 :)

Vad händer denna veckan då..? Jaaa, inte ett dugg, om jag får bestämma..hehe. Det känns som höst ute. Det blåser och e' grått och rått. Fast då kan vi mysa inne med gott samvete. Har bestämt att vi ska göra chokladbollar, och sen när lille Leon sover middag ska vi sätta på en film. Sista sommarlovsveckan ska man ju bara njuta!

Läste ut min senaste bok igår. Sååå bra! Det va' en bok skriven av Anna Jansson som heter Drömmen förde dig vilse. Den har jag sträckläst! Nu har jag börjat på en ny, som inte alls verkar va' lika bra, men jag läser ju alltid ut böckerna ändå. Till sist brukar jag fastna. Problemet e' att den e' ganska läskig. Det e' mkt mord i min bokhög just nu, då jag aldrig pallar att ändra månadens bok från min bokklubb :)

Nä nu ska jag ta tag i mitt hem, då jag inte hann innan Leon vaknade. Han får hänga med ner i tvättstugan, vilket han älskar :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0