Trött!

Vilken morgon! Va' uppe redan halv 7, för att va' lite support åt min kära make. Orkade dock bara gå ut med Laban, sen va' jag tvungen att gå och lägga mig en stund till. Sa åt Johan att han skulle säga till när han skulle sticka, men jag minns bara en hastig hejdå-puss, sen somnade jag om igen :) Jag vaknade nästan prick kl.8. Skulle vända mig om, men den ena armen följde inte med. Det kändes som att den låg precis vid sidan om mig, men den låg högt upp mot kudden. Sååå jäkla läskigt det va' att känna den där den inte va', att röra den fast den låg ngn "annanstans". Svårt att förklara!

På bara en timme hann jag äta frukost, dammsuga, diska, hänga tvätt, slänga in ny tvätt i maskinen och vika den torra. Sen väckte jag barnen och fixade frukost ännu en gång :)

Lille Leon har börjat få ett jäkla morgonhumör. Han e' sååå glad när man väcker honom, en riktig solstråle. Men när man sätter honom i matstolen så börjar det. Han har läääänge klyddat med maten, men gröten har han alltid ätit med god aptit. Tills nu. Nu skriker han, slår omkring sig, kastar sig bakåt, spänner hela ryggen som en båge. Ja du milde tid! Igår funderade jag på om jag skulle filma hans utbrott, eftersom ingen har sett honom på det viset. Folk skulle nog bli chockade. Men i det lugnaste vattnet.. :) Det tar på en när han får sina små bryt, men det e' bara att bita ihop och stå ut. Efter en stund lugnar han ner sig. Jag tänker inte gnälla, utan tänkte bara berätta hur det kan va' :)

Idag har jag massor att stå i, innan jag ska till jobbet kl.15.30. Johan hinner nog inte hem, så mamma ska komma hit och vakta vilddjuren tills han rullar in på infarten. Det e' mkt jobb för hans del nu. Övertid var och varannan dag, och han har tom sålt sin sista semestervecka. Förhoppningsvis kan han ta ut den veckan under ungarnas höstlov istället, så vi allihop kan hitta på ngt då <3

Nu ska jag ta tag i mitt liv :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0