48 timmar sen

Det blev en väldans lugn morgon. Jag vaknade strax efter kl.07. Gick ut med vovven och åt sen frukost. Mkt hett te blev det. Passande en kall morgon som denna. Nu sitter jag här en sväng, och väntar på att barnen ska vakna. Nu e' det 48 timmar sen Elida kräktes, och ingen annan har blivit dålig än. Kan ju hoppas att de kan gå till skolan imorgon igen, men idag blir vi hemma och myser allihop.

Redan torsdag idag, och imorgon kommer Johan hem igen. Va' fort veckorna går, trots att jag e' ensam. Eller, ensam e' jag ju inte. Jag har ju några ungar som sällskap ;) Denna veckan har det inte blivit så långa och ensamma kvällar heller, eftersom de stora barnen har varit hemma från skolan. Vi har skippat sovtiderna och myst i soffan varje kväll. En enda lång helg har det varit som :)

Nu ska jag bädda min säng och sen bege mig ner i tvättstugan. Har tvättat som en tok dessa dagar. Värre än vanligt alltså. Det ena filtret på torktumlaren va' helt igentäppt igår tom. Alltså det som man i vanliga fall inte tömmer. Hehe!




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0