Borstlös

Hoppade över en dag i mitt liv. Gårdagen bestod ändå bara av grubbel och storhandling. Inget kul med andra ord. Lite städ och tvätt fick oxå plats, men det e' ju inget ovanligt i mitt hus precis.

Denna dagen började ju bra. Jag vaknade strax innan kl.07, och va' sååå kissnödig. När jag gick upp så såg jag att Johan hade stängt av väckarklockan, istället för att snooza. Tänk om jag inte hade vaknat!! Nåja, upp och väcka barn, fixa frukost, öppna julkalendrar.. När sen stora sessans hår skulle borstas så hittar jag ingen borste. INGEN! Vi har ju liksom inte bara en, men det fanns inte NGN NÅGONSTANS! Panik! Till slut letade jag fram en kam, och det fick gå. Hon hade sovit med fläta, så det va' inte tovigt. Men nu måste jag hitta en borste, så att jag oxå kan göra iordning mitt hår sen!

De små sover sött, och lär så göra en stund till. Så den här mamman får njuta av lugnet och bara va'. Min stackars hjärna har gått på högvarv det senaste dygnet. Jag behöver en sån här stund nu, känner jag.

Fixade några julklappar igår, så nu e' vi nästan klara. Ska bara fixa varsin sak till åt de tre största barnen. Känns skööönt!

Nästa vecka fyller min lillsessa tre år. TRE ÅR!! Jag kan inte fatta det. Vart tog dessa år vägen..??


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0