Jobb

Så, nu e' det lugnt igen här hemma. Lille Leon sover, Holly myser i soffan och de stora e' ute och leker. Jag och småttingarna har varit ute en sväng på fm. Eller, det skulle iaf bara bli en snabb sväng upp till affären. Så blev det dock inte. När vi kom fram till backen, som går upp till skolgården, va' det blank is. Holly ramlade två ggr, innan vi knappt hade hunnit försöka ta oss upp den vägen. Alltså fick vi gå runt halva samhället, och likaså på hemvägen. Det tog nästan 2 timmar, men vem har bråttom..? :)

Väl hemma igen blev det köttbullemackor och varm o´boy. Gott gott! :) Har precis mumsat i mig en saffranssemla, som jag "hittade" inne på Konsum. Älskar ju semlor, så kunde inte låta bli! Men den vanliga e' godare :)

Nu slappar jag bara, och väntar på att klockan ska gå (eller stå still). Min lediga dag blev till en jobbkväll istället. Börjar "redan" kl.16, så det e' ju snart. Hinner inte mkt innan dess. Tänkte bara sitta här en stund och njuta av lugnet ;)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0