Larmis

Oj, vilken morgon! Vaknade strax innan kl.07, av att en telefon ringde, någonstans i huset. Kände inte igen ringsignalen. Johan sprang runt och letade upp alla mobiler. Ingen hade ngt missat samtal. Efter en stund kom jag att tänka på att jag kanske inte hade lagt ifrån mig larmtelefonen när jag jobbade igårkväll. Jag rusade upp, kollade i min väska, och mkt riktigt, där låg den! "Fan!", tänkte jag bara. Slängde på mig kläder, hoppade upp på cykeln och susade iväg nerför gatan. På jobbet skrattade de bara åt mig. Jag hade nämligen sagt igårkväll att jag INTE ville bli väckt kl.07, utan skulle sova till 9. Ha! :)

Väl hemma igen så kröp jag faktiskt ner i sängen ett tag till. Hade dock skitsvårt att somna om, men det gick till sist. Vaknade igen kl.09, av en liten röst från babyvakten :)

Kl.11 skulle Elliot va' på kalas, så kl.10.40 gick jag och hela klanen iväg. Johan jobbar, såklart. Prick kl.11 va' vi framme, så det va' bra planering :)

Nu e' vi hemma igen. Jag har tagit av sängkläderna från våran säng, så ikväll e' vi tvungna att bädda rent :) Ska dra fram dammsugaren och diska lite. I em e' det Lucia i kyrkan, och jag e' egentligen sur för att inte alla fått ordentlig info om detta. Jag fick nämligen veta sent igårkväll att Miniorerna skulle gå Lucia idag. Hade vi vetat innan så kunde Johan ha jobbat igår istället. Men men, jag går dit för min stora sessas skull.

Nu e' det bäst att jag sätter igång, så allt hinns med!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0