Lucia

Måndag igen, och en tråkig sådan. Idag har Johan nämligen åkt iväg för att jobba långt bort. Han kommer hem på fredagkväll igen. Som vi längtar! Vi hade iaf en mysig morgon. Gick upp tidigt och åt frukost ihop. Sådana "småsaker" ska man aldrig ta för givet.

Väckte de stora barnen kl.07. De åt frukost och öppnade sina julkalendrar. När de sen skulle gå till skolan så singlade det lite snöflingor från himmelen. De blev överlyckliga! Men det blir nog inget av det, skulle jag tro.

Vi hade en mkt bra dag igår. Elida blev hämtad av Maria kl.14.30, och åkte med till kyrkan för att göra sig iordning. Ungefär samtidigt kom faktiskt Johan hem, så vi gick iväg till kyrkan allihop. Luciatåget va' jättefint! Vår stora sessa va' sååå duktig och fin! Det knöt sig i magen på mig när hon stod där framme vid altaret, och sjöng julsånger. Sååå stor! <3

Lillsessan tjatade om mjölk hela tiden i kyrkan, typ. Hon lyssnade duktigt när Lucian och co sjöng. När de hade sjungit klart en av låtarna så utbrast hon högt, så alla hörde "Nu e' det slut, mamma!", skitglad! När de sen började sjunga igen blev hon ledsen ;) Lille Leon satt och klappade och skrattade sig igenom alla sånger. Godingen! :) Elliot va' mest uttråkad, och frågade flera ggr högt om det inte va' färdigt snart ;)

Efter kyrkan va' det skinkmacka och fika i församlingshemmet. Jag och de stora barnen gick dit, medans Johan gick till affären med de små. Holly hade blivit skitledsen när hon inte fick följa med oss andra, så jag fick gå bort och hämta henne efter en stund. Och tur va' väl det, för vem kom inte på besök om inte självaste Tomten! Alla barn fick varsin stor burk med godis. Väääldigt uppskattat! :)

Idag blir det lugnt. Har inget alls planerat, och det känns himla skönt. Skulle egentligen till bm idag, men måste ändra tiden. Hoppas att jag kan få en fm-tid i veckan, så att jag och de små kan åka in en snabbis.


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0