Magsjuk

Tjo, vilken morgon! Jag vaknade till, kollade på mobilen, och ser att klockan e' åtta. Åtta..??!! Eftersom jag varit magsjuk så har Johan sovit på soffan några nätter, och gjorde ju så även inatt. Han hade ställt sitt alarm, men stängt av det när det ringde, utan att väcka mig. Fan! Det blev stressigt, kan jag lova er! Men barnen kom bara typ en kvar för sent, så det får man väl va' nöjd över. Det tog mig dock några timmar innan jag hade varvat ner ;)

Jag jobbade i tisdagskväll. Magsjukan går på jobbet, och vi skojade en del om det under kvällen. Berättade om våra värsta upplevelser inom vården när det gäller just denna sjukan. När det va' dax för kvällsrasten så gick jag och handlade. Köpte mig bara en yoghurt och en banan, "ifall att" sa jag till de andra. Vad jag ångrar dessa ord nu!

På efterkvällen började jag bli yr. Jag tänkte direkt att det va' psykiskt, att jag bara oroade mig efter att just ha varit och torkat både det ena och det andra. Vissa gränser kommer man över när man jobbar som jag gör, det mesta bekommer en inte längre, men just magsjuka e' lite spec. Man vet ju hur mkt det smittar! Gick ut och tog luft, och kände mig genast mkt bättre. Yrseln kom dock tebax efter en stund, och jag svimmade nästan hemma hos en av våra brukare. Fick ringa efter en arbetskamrat, och sen fick de täcka upp resten av kvällen. Gick bara hem en timme tidigare, men det e' ju just då som det e' mkt att göra.

Väl hemma kröp jag ner i sängen direkt. Mådde sååå dåligt! Yr som bara den! Sen låg jag och vände och vred på mig hela natten, ända tills kl.05 på morgonen. DÅ spydde jag, en gång. Sen mådde jag mkt bättre. I onsdags låg jag i sängen precis HELA dagen. Gick bara upp för att kissa, och fick tom maten serverad i sängen. Igår mådde jag bättre, men va' fortfarande yr som tusan. Det blev ett ryck i tvättstugan med smutstvätten, för jag va' sååå rastlös! ;)

Idag känner jag mig fortfarande lite yr. Imorse kändes det ok, men efter lite röj på fm kom yrseln tebax, så jag ringde faktiskt jobbet och sjukanmälde mig. Skulle ha jobbat ikväll och imorgon, men vågar inte. Även om jag säkert inte smittar längre (48 timmars regeln) så vill jag ju inte hålla på att svimma igen. Det va' sååå obehagligt!

Det händer inte så mkt här hemma idag. Ska bara försöka ta det lugnt. Har ju ett litet liv i magen som jag måste tänka på <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0