Sjukt

Måndagmorgon, och en väldigt lugn sådan. Ingen skola för kidsen idag heller, så de sover alla än. Kan ju berätta hur helgen va'.

I lördags fyllde vår älskade lillsessa 3 år! Hon började sin födelsedag med att kräkas, stackarn! Vi kom in allihop i hennes rum med paket, och sjöng. Jag hade kameran i högsta hugg, och tog en bild direkt. Hon satt redan upp i sin säng, och då säger Johan "Men, hon har ju kräkts!". "Näääe", säger jag. "Det tror jag inte". Men visst hade hon gjort det. Hon va' pigg och glad, så alla paket flyttades ner till vardagsrummet, och jag slet upp alla sängkläder och duschade sen av henne.

Vid frukostbordet åt hon litegrann, sen kräktes hon återigen. Bara pyttelite, och slemmigt, men då började vi ju inse att det inte skulle bli ngt kalasande denna dag. Jag fick ringa och ställa in, och det va' verkligen supertråkigt :(

Nåja, sen va' Holly superpigg och glad, och lekte med alla presenter hela dagen. Hon fick supermkt fina saker, men favoriten va' ett legohus med Hello Kitty :)

Igår fixade vi och donade en massa här hemma. Alla va' pigga och krya. Johan och Elida började bygga på Elidas blivande rum i källaren. Slog upp en hel vägg (stommen). Kommer bli kanon! :) Sen åkte de iväg till Marie, och köpte hennes monsterkaninbur. Tre våningar! My god, va' stor den e'! Så em igår gick åt till att bygga ihop buren och flytta in Simba i den. Han verkar nöjd :)

Dagen gick fort som tusan. De stora barnen duschade, vi kollade på Bolibompa, åt glass och sen va' det dax att gå och lägga sig. Elliot klagade över halsont och att han hade ont i magen. Med kräkningar färskt i minnet tog jag upp en hink åt honom, ifall att. Och mkt riktigt, en stund senare kräktes han. Han fick ligga i sängen och spela sitt PSP, och så gick jag upp och kollade till honom då och då. Efter en stund kräktes han lite till, men sen dess har natten varit lugn.

Började morgonen idag med att äta frukost med min käre make, som fyller år idag. Grattis älskling! <3 Barnen väckte vi inte, utan de fick sova vidare. Jag ringde skolan, och förklarade att det nu va' Elliots tur att bli sjuk. Många som e' sjuka tydligen. Jävla skitsjukdom! Bara Leon kvar nu, men jag hoppas verkligen att han slipper bli dålig :/

Ja, vad händer idag då..? Inte mkt. Det blir en mysdag hemma med alla barnen. Vi får c hur Elliot mår när han vaknar. Hoppas på att hans variant e' lika "lätt" som de andras va'. När Johan kommer hem från jobbet så får vi äta ngt gott. Skulle egentligen ätit pizza idag, men det skippar vi. Synd om Elliot om han inte kan äta det idag, så vi får göra det en annan gång istället.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0