Ge mig en spanjor!

Söndag, och lugnet ligger över mitt lilla hus. Vovvsarna väckte mig strax innan kl.8, så det va' bara till att gå upp ur den varma, sköna sängen. Nu sitter jag här i köket och trycker i mig lite frukost. Tunnbrödsrulle med pepparskinka. Yummie! Laddar inför denna nya dag, även om jag knappt ska göra ett dugg :)

Igår va' Elida på bio med sin mormor. Mamma ringde och frågade om hon ville följa med och c Trassel. Klart hon ville! Hon blev jätteglad! Tänk om alla kunde va' så spontana och ställa upp med sådana enkla, men väldigt uppskattade, gester. E' glad att mamma iaf bryr sig! Tack mamma för igår! Du hade ett superduperlyckligt barnbarn hela kvällen sen! :)

Kl.13.30 e' det dans för stora sessan, men jag och de andra kidsen stannar nog hemma, så åker hon och Johan själva. Det har liksom blivit deras egna tid, en gång i veckan. Mys! Det e' så viktigt att få va' själv med ett eller nå't barn ibland. Alla snackar om egentid utan barn, vi menar att man ska ha egentid med sina barn.

Vi kollade på melodifestivalen igår, och herregud vilka värdelösa bidrag! Jag gillade inte en enda av låtarna! Elida gillade låten "Elektrisk", eller vad den nu hette. Johan gillade Babsans..haha! Nog för att Babsan hade en ganska rolig låt, som va' lätt att sjunga med i, men jag tror inte att den går så långt utanför Sverige :)

Nu ska jag fixa disken, sen väcka mina älsklingar <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0