Håhåjaja!

Då va' stora sessan lämnad i skolan. Älskling e' iväg och lämnar bilen på verkstaden. TUR att vi slipper betala! Och TUR att vi hade garanti i ett helt år när vi köpte den. Ibland har man bara tur helt enkelt :) Nu ska jag städa och dona lite här hemma. I em ska lillsessan till tandis för första gången, och ikväll ska jag jobba för första gången på ett helt år! My god! Ångest! Har inte ångest för själva jobbet, utan för att va' ifrån min plutt. Ska bara gå bredvid 4 timmar ikväll och imorgonkväll, så vi hoppas att det går kanon här hemma då! Kommer sakna min bebis! Förstår inte att folk lämnar bort sin yttepytte bebisar för att de VILL! Jag vill inte lämna bort honom ikväll, men jag lämnar honom iaf till hans pappa = ingen barnvakt. Och jag gör det för att jag ska börja jobba, inte för nöjes skull. Egentligen borde jag inte känna ngn ångest då, men det gör jag! Känns som mobilen kommer gå varm ikväll!!

Det går jättebra att få Holly att sova i sitt nya rum nu. De två första kvällarna fick Johan sitta bredvid hennes säng, och sjunga Blinka lilla stjärna, ända tills hon somnade. Sötnosan! Men igår lade hon sig bara på kudden, drog upp täcket till sin lilla haka, och stängde ögonen. Phu, tänkte vi. Vilken lättnad. Tänk att det kan va' såååå lätt att bryta hennes vanor. Hahaha! Trodde vi ja. Efter typ en timme hörde vi henne babbla. Då hade hon smugit in till Elida, och krypit ner i hennes säng, och låg sen där och pratade och pratade och pratade, så Elida hade inte heller somnat. Tsss, busungen :) Johan bar tebax henne till hennes egna säng, och sen somnade hon på en gång. Det va' väl mysigt att ligga i syrrans säng, tätt ihop :)

Lille Leon drömde järnet inatt. Det verkade så iaf, för jag vaknade strax efter kl.03, av att han skrek till. Jag rusade såklart upp direkt, men då sov han. Han vände och vred lite på sig, så jag lyfte över honom till vår säng, men han vaknade inte. Det kändes iaf tryggt att ha honom nära, ifall han skulle vakna till. Men han sover än, så mammas närhet lugnade väl :)

Idag e' jag sjukt trött! Hade behövt va' utvilad iom att jag ska tillbringa kvällen på jobbet. Men icke sa nicke, det e' ngn som tycker att jag ska kämpa mer än många andra. Men då så, då visar vi väl att jag klarar det då. Hem, familj, jobb, försök ni bara att trötta ut mig.

Nä, nu pyser jag iväg för att göra ngt vettigt. Vi hörs!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0