Inflyttning

Tisdag idag, och Johan har börjat jobba igen. Helgerna går så fort, spec då älskling e' tvungen att jobba lördagar. Nu har han jobbat 4 lördagar i rad, och alltså inte fått den där extra dagen ledigt, som han borde få iom att han e' pappaledig på måndagar. Trist, men bankkontot lär ju svämma över denna månaden ;)

Igår va' vi i Kalmar. Elliot e' inne på sin tredje fria vecka från dagis, iom magsjukan som spökar där. Jag låter inte honom gå dit när barn spyr till höger och vänster därinne. Jag e' ju ändå hemma, så varför ska han då gå dit och riskera att bli sjuk..? Nä, vi myser hemma istället :)

Första stoppet i Kalmar blev Bauhaus. Och redan då kände jag av huvudvärken. Bläh! Sen gick vi till Rusta, Ikea och sen gick Johan tebax till Bauhaus, medans vi andra åt korv och glass :) Vi hittade jättesöta tapeter på Bauhaus, men ville kika på Rusta oxå, innan vi köpte dem. I slutändan blev det tapeterna som vi såg på Bauhaus :) Jag hade sååå ont i huvudet sen, så vi fick åka hem. Inget besök på modehuset blev det, suck! Men vid nästa löning får det nog bli en tripp dit. Vårkläder till barnen måste (eller mamman vill iaf :) inhandlas :)

När vi kom hem åt vi hamburgare och pommes, sen började Johan tapetsera tjejernas rum. Det blev klart igårkväll, och idag blir det inflyttning. Ska bli jättekul att möblera :)

Nu ska jag väcka lillsessan och Ellioten, sen blir det mysfrukost :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0