Lugn söndag

Va' fort helgerna går. Nu e' det söndag igen, och om bara några ynka timmar ringer alarmet. Vart tog lördagen och söndagen vägen egentligen..??

Igår hade vi en väldigt effektiv dag. Alla barnens kläder hänger nu i rätt garderob, och allas kläder har blivit genomgångna. Antingen har de hamnat i "spara"-lådor eller i "skänk"-påsen. Alltid skönt när man gått igenom allt!

På kvällen blev det melodifestivalmys med hela familjen, förutom Hollysen som va' trött :) Galet kassa låtar, men jag hejade på Pernilla Andersson. Johans kommentar: "Vilken kärringlåt!" Hahaha! Passar mig då ;) Johan och Elida hejade på låten som hette "Oh my god". Jag vill ha den gula klänningen och godisdiademet, som den ena tjejen hade! Tokfint! Elliot gillade Swingfly. Gott och blandat i vår familj alltså, precis som det ska va' :)

Idag har vi mest pysslat här hemma. Svärmor va' på besök en stund på fm, sen åkte Johan och Elida till stan efter lunch. Elida går ju på dans varje söndag :) När de kom hem igen så hade de köpt choklad och blommor åt mig. Åhh, sötnosar! Minns inte ens när jag fick blommor sist!

Nähä, får väl gå ner och stänga av pannan, för sotaren kommer imorgon. Lika bra att slänga in en maskin med tvätt när jag ändå e' där nere och fixar. Sen blir det sängen. E' galet trött idag! Måste ladda inför jobb imorgonkväll. Första gången jag ska jobba på ett år. Sjuuukt va' fort det året gick. Kommer va' ångest att va' borta från min lilla plutt i 4 timmar!! Har inte varit ifrån honom så länge en enda gång sen han föddes. Och varför skulle jag vilja det, egentligen..? Jag och Leon, vi e' ett team 24/7! <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0