Fullt ös!

Mitten av arbetsveckan e' vi framme vid nu. Det blev en tidig morgon, pga min klantiga man! Han hade ställt sitt alarm på 6 (varför man nu gör det, när man inte går upp förrän 7 ändå..). När han skulle stänga av alarmet så tappade han telefonen UNDER sängen. Där låg den alltså och larmade, och han kunde inte hitta den. Vad hände..? Jo, efter en stunds larmande vaknade såklart lille Leon. Ledsen som tusan, för att han blev väckt. Som tur va' så somnade han om direkt igen, när han fick ligga tätt intill mamma. Älskade lilla plutt!

Igår hade jag fullt upp, precis HELA dagen! Johan jobbade nämligen över, och kom inte hem förrän kl.20! Alltså blev det ingen inflyttning för barnen i deras nya rum, utan det får vi ta idag istället. Älskling ska jobba i närheten av Krokstorp idag, där vi magasinerar en del av våra möbler, bla Elidas förra säng. Alltså kör han inom där och hämtar hem sängen, en hylla och ett skrivbord. Den som spar han har :)

Igår fick jag även lite välbehövd(??) motion, då Elida följde med en kompis hem efter skolan, och Johan inte kunde lämna sin grop och åka och hämta henne. Som tur va' hade mamma tittat in, så hon kunde stanna här med 3 av barnen, medans jag stressade iväg ut till Malghult, för att hämta Elida. Phu!

Jag ringde även bemanningen igår. Har dragit på det ett tag nu, men vill ju gärna börja jobba lite smått, så mina dagar inte tar slut för snabbt. Lite extra pengar e' ju inte fel det heller :) Chefen låste upp mitt besched, så nu e' det bara att gå in och önska arbetspass. Känns konstigt det här! Nästa måndag och tisdagkväll ska jag gå bredvid på jobbet. Kommer bara att va' i hemtjänsten i början, och även bara jobba kvällar. Det får bli en liten smygstart, både för min och Leons skull. Har ju aldrig lämnat bort honom några längre stunder, så det kommer bli tufft i början!

Igår va' det även möte hos min bror. Han vill flytta upp hit, men eftersom han bor på ett boende så e' det inte bara att flytta. Det måste finnas ett boende här uppe som har plats, och det måste finnas ngn typ av sysselsättning för honom. Även om han inte har ett spec svårt handikapp så behöver han ganska mkt stöd i vardagen. Vi stöttar honom såklart så mkt vi bara kan, men vi har ju vårt oxå. Men vill han verkligen flytta hit så hoppas jag för hans skull att det blir så. Jag vill självklart ha honom nära. Tänk att kunna cs varje helg, istället för två-tre ggr om året! Lycka!

Nä nu måste jag diska upp lite, innan barnen ska upp :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0