2011

Då va' det nytt år, igen. Hur fort går det egentligen..?? Påbörjade 2010 med en bebis i magen, och går in i detta året med en 7 månader gammal Leon. Ofattbart! Mkt va' vi med om under förra året, och jag ser fram emot vad 2011 har att bjuda på :)

Hade en mysig nyårsafton. Det va' bara vi och min bror. Mamma kom på kvällen och fikade och stannade ett tag. Både Elida och Elliot fick va' vakna till efter tolvslaget, men lillsessan fick sova kl.20, som vanligt. Lille Leon va' oxå vaken länge, men han hade fått sova lite på kvällen istället. Ändå va' han precis som vanligt nästa dag. Det går fan inte att ändra på hans rutiner, och tur e' väl det! :)

Har precis ätit frukost. Två stora muggar med varm O'boy blev det, för jag va' grymt trött när jag vaknade kl.08. Då hade älskling redan gått upp, ätit och kört iväg för att jobba, och jag hade inte märkt det. Men så gick jag ju och lade mig en aniiiing senare än honom igår, för brorsan va' här.

Brorsan har sovit här inatt. Vi skulle egentligen kolla på film, men fastnade framför en dokumentär om chimpanser som folk har hemma, som husdjur, eller nä, som familjemedlemmar. Folk e' fan inte kloka! Ett vilt djur e' ett vilt djur. Det måste ju va' skitsvårt att tillfredsställa chimpansens behov, när den växer och blir större. Som liten e' den ju såklart jättesöt och gullig, men den växer ju, och blir mkt starkare än en människa. Inte konstigt att det sker olyckor, när okunniga personer försöker sig på att uppfostra dem. *suck!*

Det snöar som tusan ute nu. Tyckte att vi hade tillräckligt med snö, men det va' visst ingen som brydde sig om det. Mer ska vi visst få. Nåja, kidsen e' glada iaf. Vi får njuta denna sista vecka av jullovet. På tisdag drar alla måsten igång igen!

Idag ska vi bli utan i-net. Vi ska nämligen byta leverantör, vilket e' bestämt och avtalat sen länge. Ändå e' leveranstiden 10 dagar, from den dagen som det gamla går ut. Och detta e' inget som behöver göras på telestationen, alltså kan inte Johan skynda på det heller, så vi får snällt vänta på våran tur. Blir så trött..

Ska väcka tre av mina ungar nu, så de kan få i  sig lite frukost. Lille Leon får sova tills han vaknar, min lilla tröttis :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0