Kortdag

Sitter i mitt lilla kök, med håret invirat i en handduk och smuttar på mitt heta te. Började dagen med att duscha håret i kallt(!!) vatten, då pannan visst va' avstängd. Jippie! Kan säga att jag vaknade lite mera iaf :)

Ska strax blåsa och platta mitt hår, borsta tänderna och sedan ge mig iväg till jobbet. Jobbar bara 7-13.30 idag, och det känns peppande. Imorgon e' jag leeeedig, och då kommer pappa hit. Bättre blir det inte :)

Saknar mina små älsklingar (ja, den stora med förstås :) så mkt när jag jobbar! Men de har det iaf världsbäst med sin pappa. Skönt att vi inte behöver ha dem på dagis och fritids över sommaren! Samtidigt så e' det ganska skönt att jobba, det måste jag erkänna. Att bara få va' Sofie. Inte bara mamman Sofie. Det e' skönt att ha en yrkesroll, att samtala med andra vuxna, äta lunch i lugn och ro, känna sig nyttig och verksam utanför hemmet. Sen e' ju mammarollen den allra viktigaste och roligaste för mig, och jag skulle definitivt kunna stanna hemma med barnen i tio år till. Allt jag gör, det gör jag för er <3

Nä, nu ska jag fixa håret! Klockan tickar väldans fort märker jag :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0